-  fre 19 okt 2018, 22:44

Jag brukar ligga runt 10km/h över med släpvagn.. Alltså typ 90km/h. I allafall på motorvägar. Tycker det blir säkrare än om man ligger i 80 och alla lastbilar och långtradare ska om en med långa utdragna omkrörningar för att svänga in med bara meters marginal framför. Ligger man i ca 90km/h håller man samma fart som dem och behöver oftast vare sig bli ikapphunnen eller hinna ikapp dem. Då är det bara långfärdsbussarna att bråka med! :D

Jallemet skrev:Dags igen, jag blir galen på alla lagbrytare med släpvagnar i 90-100km/h.Uj uj..
Jag brukar ligga runt 10km/h över med släpvagn.. Alltså typ 90km/h. I allafall på motorvägar. Tycker det blir säkrare än om man ligger i 80 och alla lastbilar och långtradare ska om en med långa utdragna omkrörningar för att svänga in med bara meters marginal framför. Ligger man i ca 90km/h håller man samma fart som dem och behöver oftast vare sig bli ikapphunnen eller hinna ikapp dem. Då är det bara långfärdsbussarna att bråka med! :D
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
					  					                Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13

Annars så när ett släp är tungt tar man ju det lugnt men när det är avlastat ska folk ändå fortfarande om, tror de, alltid lika skoj att lämna de i backspegeln efter ett rödljus eller där vägen svänger lite,,, amatörer
 Annars så när ett släp är tungt tar man ju det lugnt men när det är avlastat ska folk ändå fortfarande om, tror de, alltid lika skoj att lämna de i backspegeln efter ett rödljus eller där vägen svänger lite,,, amatörer  

Detta händer även på vägar med högre hastigheter och är än mindre spännande då
 Detta händer även på vägar med högre hastigheter och är än mindre spännande då - By Erik Å
 - By Erik Å - By StefanT5
 - By StefanT5 - By dieselputte
 - By dieselputte