Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knorre
Jag har laddat ner en uppdatering för min Navigator Sensus för min S60 -12 på USB.
När jag stoppar i USB så säger Navigatorn ifrån och säger att det kommer ta 3 timmar att ladda ner. 3 timmar??!!?? :-o Ni som uppdaterat, vad tar det i tid ungefär?
av Knorre
ROW skrev:Cirkus 1.45 tim
Och den måste ladda allt på en och samma gång antar jag? Hur har ni andra gjort?
av Paranormal
Den fortsätter automatiskt nästa gång du startar bilen.
Jag brukar bara låta usb-stickan sitta i tills den är klar :)
av Knorre
Paranormal skrev:Den fortsätter automatiskt nästa gång du startar bilen.
Jag brukar bara låta usb-stickan sitta i tills den är klar :)
Tack för svar! :-)
av Lockis
Observera att den inte uppdaterar när bilen är avstängd utan du kommer vara utan karta i ca 2h under körning :)
av Knorre
Följdfrågor
När jag körde in USB-minnet med uppdaterad karta så bad navigatorn om en licenskod. Kollade med Bilia som berättar att de måste ta in bilen för uppdaterade av mjukvara. Vill minnas att jag läst någonstans om det i bilens manual att det är så.
Bilia var riktigt nonchalanta och sa att det är ett jobb som jag kunde boķa tid för, men att det låg flera veckor framåt i tiden innan de kunde ta in bilen.
Min fråga, är det så, vilket iofs är en ointressant fråga eftersom jag troligen svarat på den själv. Men andra frågan blir så klart, vad kan det kosta? Jag förmådde mig inte att fråga då jag fick det bemötande som jag fick och med största sannolikhet inte kommer välja just denna Bilia-verkstaden.
av Lockis
Knorre skrev: mån 29 okt 2018, 17:58 Följdfrågor
När jag körde in USB-minnet med uppdaterad karta så bad navigatorn om en licenskod. Kollade med Bilia som berättar att de måste ta in bilen för uppdaterade av mjukvara. Vill minnas att jag läst någonstans om det i bilens manual att det är så.
Bilia var riktigt nonchalanta och sa att det är ett jobb som jag kunde boķa tid för, men att det låg flera veckor framåt i tiden innan de kunde ta in bilen.
Min fråga, är det så, vilket iofs är en ointressant fråga eftersom jag troligen svarat på den själv. Men andra frågan blir så klart, vad kan det kosta? Jag förmådde mig inte att fråga då jag fick det bemötande som jag fick och med största sannolikhet inte kommer välja just denna Bilia-verkstaden.
Det låter tyvärr inte som att du har offline kartor i din bil :( Men jag har haft fel förr och kan ha det igen.
Har du inte offline kartor i din bil så kan det kanske handla om ca 2000?
av agh39
Det kostade ca 1200 till min bil för ca 1 och ett halvt år sen.
Efter det så har jag uppgraderat kartorna 2 ggr.
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]