Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rs1800
Går i valet och kvalet att byta in min V60 tjänstebil till en S90. Skull egentligen haft nya V60 men slår huvudet i a-stolpen när jag skall in, lika värdelös som nuvarande V40. Så den går tyvärr bort.

Tycker V90 ser klumpig ut, men fortfarande inte räknat ut den om S90n blir för liten i kofferten

Ni som har S90 får ni in en barnvagn i kofferten? Nu kommer visserligen barnvagnar i en jäkla massa storlekar, har själv en Britax Go Next.

Kommer behöva ta mig till volvo-handlarn inom kort och testa oavsett, men är på tjänsteresa i 2 veckor till så lite svårt just nu.
av Hypoxia
Nu har jag iofs långt från medelkrav när det gäller bagageutrymme, men i mina ögon så har S90 väldigt litet bagageutrymme för att vara så stor. Har haft den som hyrbil på tjänsteresa några gången och varje gång tänkt tanken "Vilken tur att det bara är jag själv" :)

V90 är bagagemässigt i mina ögon en förstörd V70, jag får inte plats med min dykutrustning i V90 som utan problem fick plats i V70 pga att takhöjden är så pass låg. Den är fortfarande markant större än S90.

Istället var jag tvungen att gå på XC90, vilket iofs inte skapar några tårar om jag ska vara ärlig, men klivet triggades av just bagageutrymmet.

Du lär nog se till att prova lasta just din barnvagn. Min gissning är att du inte får med så värst mycket mer, i mina ögon långt från en familjekärra.
Mitt förslag: Åk och titta på båda bilarna live, V90 är en riktigt fin kärra.
av KenZoo
För att vara en sedan så tycker jag att det är bra med utrymme,

Jag var tvungen att övertyga regeringen att barnvagnen fick plats plus lite annat.

Stokke vagnen med sittdel rakt in på längden + att jag tryckte in brorsan bredvid vagnen :), ska se om jag hittar bilden
av KenZoo
IMG_9105.PNG
Add description
IMG_9105.PNG (267.95 KiB) Visad 1928 gånger
IMG_9105.PNG
Add description
IMG_9105.PNG (267.95 KiB) Visad 1928 gånger
Bilderna är lite väl nära pga jag screenshottade de från ett filmklipp, 187cm lång är brorsan som ligger intryckt bredvid vagnen,,
Bilagor
IMG_9103.PNG
Add description
IMG_9103.PNG (235.78 KiB) Visad 1928 gånger
av elpapo
Jag har inget behov av barnvagn längre, inte heller någon dykarutrustning. Men jag tycker att skuffen är enorm på bredd och djup! Då är jag ändå tidigare xc70 och v70 ägare. Att stoppa in 4 matkassar märks knappt, de försvinner längst in.

Däremot är det en tröskel att lyfta ned barnvagnen i s90.

S90 eller v90 är en smaksak rent estetiskt. S90 är elegant! V90 är snygg med, men jag vill inte åka skåpbil längre. ;-)
Senast redigerad av 1 elpapo, redigerad totalt 0 gånger.
av elpapo
KenZoo skrev:[
Bilderna är lite väl nära pga jag screenshottade de från ett filmklipp, 187cm lång är brorsan som ligger intryckt bredvid vagnen,,
:-o :-D
av KenZoo
elpapo skrev:
KenZoo skrev:[
:-o :-D
De bilderna avgjorde och gjorde att jag idag rattar s90’n :)
av rs1800
En bild säger mer än tusen ord. Nu blev man ordentligt sugen att komma hem till Sverige och ta barnvagnen med sig till Bilia!. Tack!
Användarvisningsbild
av Maqqann
Jag har inte testat med barnvagn men hade en S90 en gång när jag skulle iväg på arbete. Kändes som ett stort bagageutrymme men själva öppningen kändes smalare och hindrade mig från att få in en av mina verktygsväskor som istället fick åka i baksätet.

Därför blev det en V90 som förmånsbil sen. Tycker annars S90 är bra mycket snyggare.

Tapatalking with Samsung S8

av rs1800
Testade i helgen med vår Britax Go Next med liggdelen . Gick in i både V90 och S90. I S90 kunde jag inte fälla ihop vagnen helt, då gick den inte in i öppningen. Men fick ändå plats.
Bilagor
IMG_9085.jpg
IMG_9085.jpg (334.59 KiB) Visad 1437 gånger
IMG_9086.jpg
IMG_9086.jpg (343.76 KiB) Visad 1437 gånger
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]