Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kanske kan du byta bil med en som har s/s, många verkar ju vilja programmera bort det ;-) Men som ovan, nej
S80beat skrev: tis 23 okt 2018, 22:21 Har för mig att startmotorn är kraftigare dimensionerad och startkransen likaså och att agm batterier används. Dessutom behövs annan programvara i bilen och kanske ngn sensor på detta samt en knapp i mittpanelen.

Beror vad det är för bil och växellåda. Min XC60 2016 ska ha ett EFB för att den är manuell. Hade det varit en automat skulle det vara AGM. Dock är stödbatteriet AGM.
Shadows skrev:Kan man mjukvara updatera eller "riktig" montera så at bilen får Stop/start funktion?
Nej det går inte. Dessutom måste automatlådan vara anpassad för S/S. Sitter någon typ av elektrisk oljepump eller något annat som håller oljetrycket i automatlådan när motorn stoppar.
EbbevonVolvo skrev:Nej det går inte. Dessutom måste automatlådan vara anpassad för S/S. Sitter någon typ av elektrisk oljepump eller något annat som håller oljetrycket i automatlådan när motorn stoppar
Precis, på automatbilar så är det automatlådan som startar motorn, inte startmotorn. En lösning som jag tror Volvo var föregångare med, har det på min g:a V60 MY2012 D3 S/S och har fungerat utmärkt.
Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!