Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tonyboy
Vad brukar det vanligaste felet vara då det står att man måste serva p-sensorerna?
Det är en v70 2008 med enbart sensorer bak.
av Schmoyoho
Är nog klurigt att felsöka utan att läsa felkoder men det man skulle kunna göra om du kommer åt är att kolla kontakter och kontaktstycken, att allt sitter som det ska. Har för mig att om man startar bilen med en sensor demonterad så får man samma meddelande.
Användarvisningsbild
av Taxen47
Jag hade så i våras.Skulle på service lite senare och bad honom kolla felkoder.Han fick fram att det var vä.yttre bak.Glad i hågen när jag kollade under att den satt bara med två låsningar för fingrarna och sen bara att ta tummen och trycka in sensorn.Hade beställt en ny begagnad redan.Det visade sig att jag hade otur att en av kablarna hade gått av och gick ej att laga.Fick ringa skroten igen och köpa hela kabelhärvan,vilket sen innebar att jag var tvungen att riva hela "kofångaren".
Ett sätt att kolla är att lägga i backen trycka in nyckel och sen trycka på startknappen utan att röra kopplingen.Nu kan man gå bakom bilen och hålla nåt framför varje sensor för att testa.Ev.kan man sitta på knä inne i skuffen och ta handen framför varje.
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]