Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, ska ta o beställa kamremsats från mister auto. Alla satser har ju samma antal kugg, 142, men det verkar som om de skiljer sej ifråga om motornumret. Hur hittar jag det? Det finns också olika tillverkare bölk, gates, continental o skf är det bara att ta den billigaste eller är någon tillverkare bättre än andra? Är det inte skf som volvo har som original? Tänkte också köpa passa på att byta drivrem, det är väl det som heter flerspårsrem, och där är det olika chassinummer. Var hittar jag det. Tänkte också byta till bra halvljus o efter vad jag förstått så är philips extreme vision bra. men det finns två varianter 12972XV +S2 eller +B1, vilken av dessa är det jag ska köpa? Eller finns det bättre alternativ som inte är svindyra.
MVH
Motornr hittar du på kåpan till kamremmen.
Ska även sitta på baksidan av motorn i något av hörnen..
Ang kamremmen såg jag oxå att dom verkar vara samma . Blev inte alls klok på skillnaden varför motornr spelar roll när bredden är samma o antal kugg samma.
Kanske någon kan sprida ljus över detta?
Philips Rallyvision är inte laglig till halvljusen... (80W?) Och reflektorerna mår heller inte bra av den extra värmen.
Om du vill byta till ännu bättre ljus (mot kortara livslängd) än XtremeVision, så väljer du RacingVision...

Jag tycker XtremeVision ger ett mycket bra ljus och bra livslängd. (Värderad mot Osram sina NightBreakers)
Senast redigerad av 1 jiha1968, redigerad totalt 0 gånger.

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]

Hej Jag har en Volvo S80 -04 som är tillverka[…]

Volvo car UX

Fick mejl idag.. "Dina skärmar får[…]

Bensinpriser v2

Så är det ju. Men en sjudubbling fr&ar[…]