Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kenwood skrev:Provar igen med bilden.
Bild
Grymt snyggt, mycket bling med de fälgarna. Kul att något vågar välja annat än silver som verkar vara standard på 99.99% av alla nybilar idag.
av Steff 99
En V70 som sticker ut !!!
Grattis
av Putte^
Min är färdigbyggd nu också, undrar hur lång tid det tar nu innan man får hämta den.

Var tillverkas classic -08 någonstans?
Användarvisningsbild
av Mr H
forbo skrev:Dom tillverkas i Gent i Belgien.
Torslandafabriken byggde sin sista V70N vecka 19 i år. Därefter byggs dom enbart i Gent.
Tidigare byggdes dom i båda fabrikerna med Torslanda som huvudfabrik.
av Anders Classic
Hej alla!

Skall ladda kameran. Var ute igår och körde ca 20 mil i Skåneland. Bilen går mkt bra. Vilken stolskomfort! Det bästa är att övriga familjen tycker det är en härlig bil. Man kunde kanske valt 2.5T istället men ibland får man låta det sunda förnuftet styra.
av Putte^
Någon som vet hur lång tid det tar från att bilen är färdig tills dess man får hämta den?

Min har varit Din Volvo V70 Classic är färdigbyggd ett par dagar. Preliminär leveranstid är V37, tycker man borde få den tidigare eftersom den är färdigbyggd.
Användarvisningsbild
av Mr H
Putte^ skrev:Någon som vet hur lång tid det tar från att bilen är färdig tills dess man får hämta den?

Min har varit Din Volvo V70 Classic är färdigbyggd ett par dagar. Preliminär leveranstid är V37, tycker man borde få den tidigare eftersom den är färdigbyggd.
Min hamnade i samma "stadie" som din under helgen och jag har samma preliminära levaranstid.

Nu är det ju så att bara för att det står att den är färdigbyggd behöver det inte betyda att den är fabriksklar, "Factory Complete". Den har lämnat byggbanan men därefter kanske det behövs lite efterjusteringar och så ska den ju kontrolleras/provköras, få underedsmassa mm. också innan den blir "FC" och kan åka till din återförsäljare. När den hamnar i stadie 5 börjar det dock brännas! 8)

Det gäller att utrusta sig med tålamod! :wink:
av Putte^
Mr H skrev:
Är ju det man är så dåligt utrustad med :P
Användarvisningsbild
av Mr H
Putte^ skrev:
Mr H skrev:
Är ju det man är så dåligt utrustad med :P
Japp! Jag känner igen det... :D