Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en XC70 my15 där kan man byta tema i instrumentet ex sport eko eleganc påverkar det ex automaten eller är det bara visningen som ändras.
Bra då vet jag det skönt att slippa den tråkiga ekonomiinställningen. Har en V90 och där så är det en inställning för sport o ekonomi i mittkonsoll skärmen, misstänkte att det möjligen kunde vara n g t liknande på XC:N
I de nyare modellerna påverkar den inställning hur bilen fungerar också. Det finns vissa i den här generationen som har en ECO-knapp i mittkonsolen. Den har en liknande inverkan, men påverkar nog inte instrumenteringen (har ingen sån knapp i vår bil av rätt årsmodell, då den är en XC70 AWD).
oldtimersmc skrev:Har en XC70 my15 där kan man byta tema i instrumentet ex sport eko eleganc påverkar det ex automaten eller är det bara visningen som ändras.
Det motsatta vore önskvärt, d.v.s. när man lägger i Sportläge så byts Tema till Performance.
apersson850 skrev: sön 21 okt 2018, 16:13 I de nyare modellerna påverkar den inställning hur bilen fungerar också. Det finns vissa i den här generationen som har en ECO-knapp i mittkonsolen. Den har en liknande inverkan, men påverkar nog inte instrumenteringen (har ingen sån knapp i vår bil av rätt årsmodell, då den är en XC70 AWD).
Är en AWD haqr inte kollat om dert sitter en knapp där, har inte haft den så länge,,,
Enligt boken är ECO-funktionen ej möjlig att få på XC60 eller XC70 med AWD, eller på någon bil med manuell låda. Dessutom är ECO tillbehör, står det. Så alla bilar behöver inte ha funktionen. Finns den är det uppritat att knappen sitter där XC60 och XC70 har knappen för HDC, alltså Hill Descent Control.
Uppvärmda vindrutespolare.

Nu var mitt problem inte spolarvätska fö[…]

värme problem

Okej! jag tänkte som en sista grej att provtr[…]

VIDA vill inte radera felkoderna, jag misstän[…]