Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av k01lsh
Har börjat titta efter en välutrustad V90. Hur kollar man enklast om bilen har Four c? Tidigare fanns de tre knapparna tydligt.

Lars
av douglinds
Numera kallas det inte Four C, men det är relativt lätt att kolla.

Har du "adaptiva" chassit på V90 (även CC) så sitter det luftfjädring ibak. Lättast är väl att böja sig ned under och titta om det sitter två stora svarta luftbälgar. Har bilen det, så är det adaptivt chassi.
av Glenn3
Du kan ju ha luftfjädring utan att ha aktivt chassi, dvs bara nivåreglering.
av douglinds
Glenn3 skrev:Du kan ju ha luftfjädring utan att ha aktivt chassi, dvs bara nivåreglering.
Ah - Det kunde man visst, jag byggde bara en V90 lite snabbt i konfiguratorn och valde R-design, då gick det bara att ha luftfjärding med aktiva chassit. När man valde inscription fanns det med endast nivåreglering också.

Men ja - För att kolla det, kan man då gå in i "individual" läget i menyn, om det finns valet "Dämpningskontroll" där betyder det att man har adaptiva chassit, dvs "Four C"
Tog precis en bild på hur det ser ut i min bil (V90CC med luftfjärding/adaptivt chassi)
För att komma in i denna meny, går man på inställningar, My Car - Sen individuella inställningar eller något sånt.
Bild

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]