- fre 19 okt 2018, 17:17
Hej var på efterkontroll på min a traktor idag, en volvo 745. Fick anmärkning på första besiktningen bland annat att bromsslangen fram var nött. Så jo bytte den och fixade alla andra anmärkningar var dit idag. Och allt gick igenom förutom en sak. Han tyckte bromslangen jag bytte låg för nära däcket "Bromsslang(1.1.12) fram höger nöter mot annan detalj. Vilket den inte gjorde heller den var nära visst men tog aldrig i. Så han säger att jag har köpt för lång bromsslang men han såg ju själv den satt exakt där den ska sitta i alla fästen och allting. Så trodde ju på det for till biltema och dubbelkollade att jag köpt rätt och det har jag ju. det är samma till alla 7 och 940s. Så att det är fel slang stämmer ju inte, och sitter rätt i de få fästena som finns.
Så vad tycker ni jag ska göra åt de? sätta en stripe nånstans så det ej finns en chans i världen den tar i? ringa och klaga? rätt eller fel av han? Skriv gärna för jag är rätt så irriterad på detta.
Så vad tycker ni jag ska göra åt de? sätta en stripe nånstans så det ej finns en chans i världen den tar i? ringa och klaga? rätt eller fel av han? Skriv gärna för jag är rätt så irriterad på detta.