Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AntonWi
Hej!

Min bil har precis rullat 1,500 mil. När är det dags för service? Är det 2000 mil?

Vad ligger den första servicen på prismässigt och vad gör de?

Anton
av Lockis
fkullberg skrev: sön 14 okt 2018, 16:33 3000 mil eller 1 år, ett par tusen :-)
Skulle tro 2500 cirka för liten service och runt 4500 för stor service.
av olofgeo
Min bil har snart gått 700 mil och vill ha service, 2500kr för ett oljebyte, det är eftermarknaden man tjänar pengar ,stora pengar!
av Lockis
olofgeo skrev: sön 14 okt 2018, 19:43 Min bil har snart gått 700 mil och vill ha service, 2500kr för ett oljebyte, det är eftermarknaden man tjänar pengar ,stora pengar!
Bilen ska servas efter 1 år.
Köper du ett serviceavtal är det möjligt att det kan bli billigare då dessa ska prissättas efter hur mycket du kör.
Har du även lån och försäkring hos Volvia får man rabatt.

Min V60 rullar ca 5000 mil om året och där har jag ett serviceavtal på ca 450:- i månaden. Bara att lämna in bilen och hämta den.
av olofgeo
Serviceavtal är ytterligare ett sätta låsa dig till Volvo,tvingad att betal för dyr service, jag servar min bil under garantitiden på Volvo, därefter gör jag all service själv.
Nu finns det dom som reagerar och säger att bilen måste in på uppdatering, men den går utmärkt på den programvara som ligger i.
Dom flesta som skriver här kör företagsbilar, reagera inte på ett oljebyte för 3000-5000kr.
av Lockis
olofgeo skrev: mån 15 okt 2018, 21:21 Serviceavtal är ytterligare ett sätta låsa dig till Volvo,tvingad att betal för dyr service, jag servar min bil under garantitiden på Volvo, därefter gör jag all service själv.
Nu finns det dom som reagerar och säger att bilen måste in på uppdatering, men den går utmärkt på den programvara som ligger i.
Dom flesta som skriver här kör företagsbilar, reagera inte på ett oljebyte för 3000-5000kr.
Du har ingen bindningstid på ditt serviceavtal.
Dock så blir du tvungen att betala restsaldo om du utför service och sedan säger upp avtalet utan att det gått ett år.
Du får däremot inte pengar tillbaka om du betalar i 3 månader och sedan säger upp.
av mikebike
Uppdateringar och förlängd Volvoassistans, för 299:- per månad i mitt fall.
Inte dyrare än att serva på Mekonomen.
av permikael
Gillar inte “myten” dyrt på Volvo.
Jag har alltid servat mina bilar på auktoriserad, både den privata och tjänstebilen.
Är skönt att veta att man får en stämpel, senaste mjukvarorna (och ja med en SPA bil händer det galet mycket på 1år!) assistans, en service garanti som fungerar och original delar.
För skoj skulle gjorde jag en jämförelse mellan just Volvo och en del icke auktoriserade när min förra bil skulle in på sin årliga service.
Ringde 6st olika verkstäder:
Mekonomen och meka visste inte exakt vad som skulle göras på bilen (18kmil och kamrem).
En AD verkstad var billigast, dock innefattades Servicen enbart utav olja och filet, inget kupefilter eller liknande.
Mekonomen och meka var runt 1-2tusen dyrare.
Volvo var näst billigast.
Enkelt val? Japp!

Såg även att Rejmes Halland har erbjudande om service för 995kr!?
av pumpnasare
Hej
3000 mila betalade jag 4265:- skall in på 6000 mila 1/11 kostar ca 6500:- enl min tekniker

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]