Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonteish
Tjena är så att jag har en v70 2006 bifuel som fungerat felfritt länge. Hur som helst har den blivit mer o mer svårstartad när den är varm. Hoppar igång som vanligt på morgonen men sedan då man stängt av den ca 10 minuter så blir den svårstartad.

Den kan köra på startmotorn 30 sek och ibland 5 sek. Är som att den tänder till halvt men sen dör och fortsätter på startmotorn tills den går igång. Vet inte om det hjälper att pumpa på gasen men inbillar mig det iallafall, hittade inga felkoder. Bilen är som då man fått kärringstopp med gasdrift non stop. Tips på vad det kan va?
av Jonteish
235000km, har provat köra på bensin ett tag innan jag stänger av men verkar inte heller hjälpa, var ett tag sedan jag prova så kan vara värt o försöka igen. Inga delar alls bytta på gas sidan.
Hej

Det finns gott om info på nätet om detta.
Haft samma problem, man kan kolla med ett glas vatten. Ta bort slangen som ansluter precis under grenröret mot de.

Det kommer börja bubbla i glaset.

Mvh
Micke Borås
av Jonteish
Jo jag har läst dessa trådar, men som jag förstått ska man göra bubbeltestet då bilen är svårstartad kall tex. Då den stått under natten vilket jag inte har. Eller har jag förstått fel?
av kievY
Gör ett test för regulatorn för säkerhet, kan vara den men visar inte upp samma symptom kanske. Jag fick själv byta packningar i min regulator då jag hade problem. Händer det alltid när bilen är varm? Med gas i tanken? Har hittills bara behövt renovera regulatorn *peppa peppa* efter 22 000 mil. Dock kör jag inte så mycket på gas om jag ska vara ärlig, tankar kanske en gång i kvartalet mer för att systemet ska motioneras.

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]

Hej Jag har en Volvo S80 -04 som är tillverka[…]

Volvo car UX

Fick mejl idag.. "Dina skärmar får[…]

Bensinpriser v2

Så är det ju. Men en sjudubbling fr&ar[…]