Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rent fysiskt passar dom nog, men dom blir aldrig lagliga.
Du har varken kablaget för nivåinställningen eller givaren.
Programvaran för det finns inte heller att ladda ner.
Finns andra trådar om detta sedan tidigare.
Så med andra ord skit i det för det kommer bara blända mötande trafik.

/M
Beställ hem ett par Osram Nightbreaker eller liknande från lichtex.de ;-)
Micce1980 skrev:lichtex.de
Varför rekommendera Osram Night Breaker eller liknade?
Jo ja visst bättre ljus till ett mycket högre pris samt mycket kortare livslängd.
Har själv haft olika såna "super lampor" men tröttnade när man betalat mycket för kort tid..
Nä kör med vanliga longlife/standard, och om du vill ha bättre ljus skaffa xtraljus ex: LED. Bara mitt råd om du inte tycker det är kul att byta lampor ofta.
vjohnj skrev: -
Varför rekommendera Osram Night Breaker eller liknade? För att TS ville ha bättre ljus.
Jo ja visst bättre ljus till ett mycket högre pris samt mycket kortare livslängd. Ja till ett högre pris får man te.x nightbreaker, bra observerat, :) men det är ju allt annat än gratis att sätta på en led-ramp eller led överlag, inte heller alltid helt oproblematiskt att få vissa att lira tyvärr
Har själv haft olika såna "super lampor" men tröttnade när man betalat mycket för kort tid.. Ok
Nä kör med vanliga longlife/standard, och om du vill ha bättre ljus skaffa xtraljus ex: LED. Bara mitt råd om du inte tycker det är kul att byta lampor ofta. Jo, men det är ju knappast gratis att sätta led i helljuset med. Tycker dock inte att det är ofta att byta var tredje år men allt är ju subjektivt och lätt värt det för mig, men så har jag jobbat med att montera armaturer så att byta en lampa gör mig inget, men alla är vi ju olika :) För mig är bra halvljus viktigt då jag kör med de säkert 99,9% av tiden bilen används :)
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller