Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Motörhead
Ja, vad ska det vara för spänningar/signaler egentligen? Som jag skrev nånstans ovan har jag jord (inget fel där), konstant 12v (när tändningen är på) och en varierande spänning på den 3:e kabeln mellan 8 v och 1.8v beroende på vilket läge reglaget i kupen står.
Så vitt jag kan se i Haynes så ligger motorerna parallellt (borde de göra) och då borde åtminstonde en av dem gå OM nu inte båda har lagt av ganska precis samtidigt.
Går det att riva ut cem:n och mäta på utgångarna? Det är ju så trångt ovanför pedalerna att man inte ser nått.
av Motörhead
Ingen som har något ytterligare tips? Jag tog ut själva "Reglageenheten" bredvid ratten och kopplade in den på en grannes V70, och den fungerar som den ska.
OM det skulle vara fel ut från CEM:n, måste man då byta den eller går den att laga?
Användarvisningsbild
av calle_g
El-schema finns här har jag precis blivit lärd-> http://volvo.techno.org.pl/wiring-diagrams.html

Var det Halogen (manuell) eller Xenon (automatisk)? Om autmatisk, har du kollat givaren på bakaxeln?
av Motörhead
Tack för länken, väldigt bra!
Det är vanlig manuell höjdjustering, därav reglage etc.
av Motörhead
Jag provar en sista gång :)
Ingenstans har jag hittat signal- eller spänningsnivåer till elschemat. Någon som vet var (och om) det finns?
Canbus; du verkar hemma på grejorna, GÅR det överhuvudtaget att mäta hemma vad som är fel (utan en testdator då)?
Har mätt följande: 12v konstantspänning, jord, varierande spänning mellan 8 och 1.8v samt någon sorts signal på 2Khz på de tre kablarna.

Envis som jag är vill jag inte ge upp!

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]