Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kicken
Har en xc60 2015 med största ljudpaketet med harman kardon + sub. himla bra ljud, finns mycket bass bla vilket jag gillar, men får ett missljud från förarsidan som är himla irriterande vid högre volym på stereon, vilket blir när det är mycket bass. men tänkte jag skulle ta loss dörrsidan och kolla efter fin, finns det tips på hur man tar bort den?

sen verkar min förardörr vara feljusterad eller nåt, för det är ett annat ljud när man stänger dörren, mot dom andra, dom andra låter med tätt och rätt, så kanske det är dörrsidan som spökar där med?

sen måste jag bara kolla, har inget med dörrsidan o göra men tänkte slippa göra en nytt inlägg, min är en d4 awd automat, och säg man åker i 70 km/t och släpper gasen (motorbromsar) till stop, då växlar ju bilen ner själv och det märks ju knappt, fören den lägger i 1 eller 2 an då känner man ett ryck, är det naturligt eller ska man byta olja tro? 7700 mil har den gott.
av dannesk
Har haft min my17 inne på garantin då något skramlar inne i förardörren vid kraftig bas, det visade sig vara något i låskistan som skramlade så den ska nu bytas ut.
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]