Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andreas12
Blir inte riktigt klok på detta.
V70 n tidiga intervall 16000 mil
Om jag fattar det rätt så från 05 o fram 18000 mil.
Verkar vara samma rem till alla årsmodeller
Varför är där skillnad på intervallen??
Står med en 06a som enl serviceboken är remmen bytt på 32000 mil.
Sitter volvos rem på men inget klistermärke.
Stämpel finns från en bilhandlare i jävle, bilens ägare har bara bott i skåne o småland så misstänker att någon stämlat boken utan rembyte gjorts så tänkte byta för säkerhets skull.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Är du osäker på historiken, byt.

Samma delar men olika intervall, ja. Spännaren ändrades men innan intervallet ökade tror jag. Så sannolikt håller den för det längre intervallet även på tidigare om man gillar att chansa. Förmodligen hänger det ihop med att intervallet för oljebyte ändrades från 2000 till 3000 mil (för långt) och att det skulle matcha.
av Andreas12
SBergdahl skrev:Är du osäker på historiken, byt.

Samma delar men olika intervall, ja. Spännaren ändrades men innan intervallet ökade tror jag. Så sannolikt håller den för det längre intervallet även på tidigare om man gillar att chansa. Förmodligen hänger det ihop med att intervallet för oljebyte ändrades från 2000 till 3000 mil (för långt) och att det skulle matcha.
Ja byte känns aktuellt. Anser att det är lätt o fuska med boken o bara kasta klisterlappen, men ändra klisterlappen är svårare.

Så alla spännare idag ska klara den längre intervallen?
Ja jag håller med om att 3 tusen är lång serviceintervall.
Kollade många v70 innan köp o många fanns där koks i silen vid påfyllningen, den jag köpte var fin där.
Anser att finns det där finns desto mer inuti motorn.
Servar var 1500 mil så det ska rensa lite bättre.

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]

Hej Jag har en Volvo S80 -04 som är tillverka[…]

Volvo car UX

Fick mejl idag.. "Dina skärmar får[…]

Bensinpriser v2

Så är det ju. Men en sjudubbling fr&ar[…]