Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I och med Apples iOS 12 så fungerar nu både Google Maps och Waze med Apple CarPlay. Google Maps är riktigt snyggt och man kan till och med köra satellitkartan utan att det laggar. Google Maps fungerar även med offline-kartor. Och nu har även Waze släppts och fungerar ungefär som på telefonen.
least skrev: ons 26 sep 2018, 15:52 Aldrig, då Carplay är kopplat till visning på mittenskärmen.
Jag läste att Apple har skapat ett API för att få upp info i kombiinstrumentet men att det krävs stöd från respektive biltillverkare också.
Volvo har väl kommit med väldigt få uppdateringar och nyheter på levererade bilar utan det dyker upp endast på nya som levereras.
Under det 1,5år jag haft vår bil har inget speciellt hänt, inte ens någon ny app trots att man slog på trumman om det för den här versionen av Sensus-systemet.
Nä nu filar man nog på Android för nya bilar ;-)
Jag har längtat länge efter den här uppdateringen och tycker både Google Maps och Waze flyter på riktigt bra!

Däremot är jag fortfarande riktigt besviken på hur Volvo har löst integrationen av Apple Carplay i Sensus. Att låta en så pass stor del av displayen vara outnyttjad är i mina ögon helt underkänt. I ärlighetens namn så kommer jag även fortsättningsvis att köra bluetooth vid alla tillfällen jag inte har behov av Google eller Waze då jag istället får starta Carplay manuellt.
Eftersom Sensus i övrigt är så pass kompetent så saknar jag inte alls Carplay så när som på just Waze, Google Maps och möjligheten att enklare kunna svara på SMS.

Dessvärre så tror jag @AndS har rätt i att Volvos utvecklare fokuserar helt på nästa generation och att vi inte kommer att se några större ändringar i den befintliga generationen. Jag hoppas att jag har helt fel på den punkten, men jag är skeptisk...
AndS skrev:Volvo har väl kommit med väldigt få uppdateringar och nyheter på levererade bilar utan det dyker upp endast på nya som levereras.
Under det 1,5år jag haft vår bil har inget speciellt hänt, inte ens någon ny app trots att man slog på trumman om det för den här versionen av Sensus-systemet.
AndS skrev:Volvo har väl kommit med väldigt få uppdateringar och nyheter på levererade bilar utan det dyker upp endast på nya som levereras.
Håller med om att nyheter inte direkt står som spön i backen. Själv har jag kört Android Auto sedan något år med både Google Maps och Waze. Dock är resterande app-utbud ett skämt. Kan tillägga att Waze i AA är bra men instabilt. Långkör då och då, ca 12 timmar och under den tiden kan Waze krascha 2-3 gånger... Sjukt irriterande eftersom man måste mata in destination och liknande igen efter krasch.

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

Siffran på Model Y stämmer inte m[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]