Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Nu erbjuds V90 CC SE-edition t o m årsskiftet. Och vinterhjul för 9900 tom september ut. Någon som fått tips på vad för erbjudande som tar vid?
av Lagomski
Visst har de sen igår har höjt priset rätt rejält, i samband med V60CC-releasen? Byggt senaste dagarna och Advanced SE med D4 awd, auto landade på en hyffsad bit under 400, nu är den på 409?
av Xanthopteryx
Har de inte ändrat i paket och sådant då? Vi kunde välja elstol med tyg men när vi beställt kunde man bara få elstol med läder, som exempel.
av Lagomski
Nej det ser ut att vara exakt samma, men prislappen är knappt 20' högre
Har labbat rätt mkt senaste veckan så fått rätt bra koll på siffrorna
av refbob
Lagomski skrev:Visst har de sen igår har höjt priset rätt rejält, i samband med V60CC-releasen? Byggt senaste dagarna och Advanced SE med D4 awd, auto landade på en hyffsad bit under 400, nu är den på 409?
.

Men nu "ingår" väl även metallic i det priset.
av beachman
Priserna har inte förändrats sedan Juli månad när dessa paket-erbjudanden släpptes. Är på väg att beställa en V90 CC Advanced SE och har stenkoll på priset då jag byggt om bilen säkert 100ggr sedan dess :-D . Däremot finns det en V90 CC SE (Utan Advanced) för 389'
https://assets.volvocars.com/se/~/media ... f?la=sv-se

Jag skulle vilja påstå att priset på en välutrustad V90 CC sjunkit med ca 50' efter att Malus-fordonskatten infördes. Dessutom är vinterhjul sänkt med ca 10' nu vilket motsvarar hela den förhöjda fordonsskatten för alla 3 år på en D4 AWD Aut.

Volvo är antagligen rädda att förlora i försäljning efter Malus, därav dessa rabatter efter 1:a Juli. Med andra ord var det rent ekonomiskt klokt att vänta ut de nya fordons-skatterglerna.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
V90 har nu rabatt på utr. nivå inscription och r-design.
29 900:- istället för 64 000:-

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

Däck dimensioner

Har dom röda coilsen från j-spec som &a[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]