Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ajajaja
Hej!

Nån som råkar ha- eller vet var man kan finna mallar för stenskottsfilm för V90CC?

Tack!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av 1 Ajajaja, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Maqqann
least skrev:Vad är det för något?
Genomskinlig vinyl för motorhuv och så för att skydda lacken mot stenskott.

Tapatalking with Samsung S8

Användarvisningsbild
av grillchips
Skyddsfilm helt enkelt, till valfri del av bilen. Vissa firmor har färdigskurna mallar som de snabbt kan kasta upp på bilen och så är det klart medan andra lägger upp hela arket och skär ut efter formen.
av least
Okej, är våra bilar extra utsatta för stenskott på nån speciell del av bilen? Gamla bilen (S80 2007) hade en obehaglig kant ovanför vindrutan, som var som en magnet för stenskott.
av Ajajaja
least skrev:Okej, är våra bilar extra utsatta för stenskott på nån speciell del av bilen? Gamla bilen (S80 2007) hade en obehaglig kant ovanför vindrutan, som var som en magnet för stenskott.
Fronten, backspeglar, huv och precis där du själv beskriver, ovanför vindrutan är mer utsatta än resten av bilen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av AndS
least skrev: tor 27 sep 2018, 12:25 Okej, är våra bilar extra utsatta för stenskott på nån speciell del av bilen? Gamla bilen (S80 2007) hade en obehaglig kant ovanför vindrutan, som var som en magnet för stenskott.
Nää, men beror kanske på var och hur man kör. Ligger man ofta nära bakom bilar på vägar med mycket trafik kan det nog bli mera sprut. Gamla V70 hade efter 24000mil inga stenskott ovanför rutan men kanske några stycken i fronten och något på huven, inte värre än lite duttande med bättringspensel så var det fixat.
Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]