- fre 05 jan 2018, 20:20
#1222856
Om nu byte av balansaxelhus skall göras på Volvoverkstad får man hoppas att mekanikern är tillräckligt erfaren för att inte förväxla ett mätinstrument (indikatorklocka) med en teknik för finjustering av avstånd (shimsning). En indikatorklocka kan förstås inte eliminera behovet av shimsning men däremot kanske underlätta arbetet med att göra shimsningen på rätt sätt.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut