Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MikaelD
Jag funderar på att lackera spolarmunstyckena på min V70-99 då de är svarta i nuläget. Vill göra det för att få en mer lackad stil på bilen (allt annat är ju lackat, dvs. lister m.m.). Är det någon som har gjort detta och vet hur det ser ut efter ett tag, tänker på om spolarvätskan gör munstyckena matta etc.

Tacksam för alla inlägg. Är det ingen som har gjort det får jag väl lägga upp bilder när jag är klar.
av thunder and lightning
Jag gjorde det på mina gamla men har nya nu som också ska lackas! Om färgen får härda riktigt och att du klarlackar så är det inget problem med spoleriet! släng gärna upp en bild eller två!
Användarvisningsbild
av Loner
Jag lackade min på 850'n jag hade.. satt iaf i 2 år tills jag sålde bilen.

/L
av HD
Funkat kanon på min...Skvätte på lite färg när jag ändå höll på med handtagena..
Bild
av HD
Nu hoppas jag bilden funkar...
Användarvisningsbild
av MikaelD
Har nu lackerat munstyckena i bilens färg, det blev faktiskt helt ok. Primade först och sedan färg och efter det 2 lager klarlack. Bild kommer senare.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Riktigt bra ide, har jag inte tänkt på förr faktiskt...dags att göra det på min bil också
Användarvisningsbild
av MikaelD
Har tyvärr ingen site/server att lägga upp bilden av de lackerade spolarmunstyckena på, hoppas alla har överseende med detta 8)

Ha det!!
Användarvisningsbild
av G-kraft
MikaelD skrev:Har tyvärr ingen site/server att lägga upp bilden av de lackerade spolarmunstyckena på, hoppas alla har överseende med detta 8)

Ha det!!
har redan lackerat mina på chipsaway, det blev ritktigt bra..ska försöka lägga upp bilder på bilen snarast..
Användarvisningsbild
av uno83
Man kan väl lägga upp bilder här, i sitt galleri?

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]