Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av arwa02
Det finns ju en del begagnade -17 XC60 Classic ute nu med Intellisafe-Assist tillvalet.

Jag känner mig lite förvirrad i det här känner jag. Trots att tillvalspaketet har samma namn som på nya XC60, och andra modeller, så har inte de här bilarna Pilot Assist?
av dannesk
Ett paket med samma namn kan ju ha olika innehåll då det är två olika generationer av bilmodellen. Den gamla modellen har inte styrassistans om det är det du frågar efter.
av arwa02
OK! Det besvarar nog min fråga.

Anledningen till att jag frågar är att inte har lyckats hitta någon information på nätet om vad som ingår i just "Intellisafe Assist"-paketet för Classic-modellen, fast årsmodellen bara är 1 år gammal. All den informationen verkar ha plockats bort till förmån för XC60 -18, där Pilot Assist ingår i paketet.

XC60 innan den blev Classic verkar ju inte ha haft det tillvalet, utan istället ett paket som hette "Driver Support".
(Driver Support) innehöll:
Adaptiv konstantfarthållare med Full Autobroms, Adaptiv farthållare ACC (Adaptive Cruise Control), Avståndskontroll
(Distance Alert), Kollisionsvarnare med full autobroms, Pedestrian/Bicycle Detection, Queue Assist funktion i
kombination med automatlåda, Driver Alert System, Aktivt helljus gen II, Driver Alert Control, Lane departure Warning,
Trafikskyltsinformation, Forward Collision Warning --- Jag tror också att BLIS ingick i paketet men pga. Volvo sålde slut på BLIS så fick väldigt många kunder en bil utan BLIS(V70 MY16 fick utan BLIS) (https://www.aftonbladet.se/bil/a/vmVlpl ... sakerheten)
av arwa02
Tack!

Antagligen ser/såg Intellisafe Assist-paketet precis likadant ut för XC60 Classic -17 då, som det som tidigare hette Driver Support.

Tyvärr, ska jag säga! Det hade varit kul med Pilot Assist. :-)
arwa02 skrev: tor 13 sep 2018, 13:37 Tack!

Antagligen ser/såg Intellisafe Assist-paketet precis likadant ut för XC60 Classic -17 då, som det som tidigare hette Driver Support.

Tyvärr, ska jag säga! Det hade varit kul med Pilot Assist. :-)
https://www.bilia.se/siteassets/prislis ... _bilia.pdf - där kan du kolla, vad olika paket/utrustning innehöll :)
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]