Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:
144 skrev:Här är en annan tråd: viewtopic.php?f=19&t=134988

Byt hela remskivan och tryckplattan (och magneten om du orkar) istället.
När jag började riva i det visade det sig att det inte alls va lagret i ac-pumpen. Det är frihjulskopplingen till generatorn som skurit. Det rök om grejerna i dag när jag kikade in under huven direkt efter jag kört en mil. Monterat loss generatorn och ska köpa en bra begagnad i morgon. En ny klarar inte budgeten nu. Köpt verkstadspress, bussningar, parallellstag, inre styrled, spindelled fram, krängningshämmarstag bak, bussningar till krängningshämmaren bak, stötdämparlager och stötdämpare till båda sidorna. Googlade och hittade en ny press för 1395:- som duger för hemmabruk. Så nu börjar det sina i kassan.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Verkstadspressen kom i dag. Den som packade den måste varit packad. Missat att packa ned hälften av grejerna. Fattas massor av delar. Reklamerat. Får se vad som händer.

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:
144 skrev:Här är en annan tråd: viewtopic.php?f=19&t=134988

Byt hela remskivan och tryckplattan (och magneten om du orkar) istället.
När jag började riva i det visade det sig att det inte alls va lagret i ac-pumpen. Det är frihjulskopplingen till generatorn som skurit. Det rök om grejerna i dag när jag kikade in under huven direkt efter jag kört en mil. Monterat loss generatorn och ska köpa en bra begagnad i morgon. En ny klarar inte budgeten nu. Köpt verkstadspress, bussningar, parallellstag, inre styrled, spindelled fram, krängningshämmarstag bak, bussningar till krängningshämmaren bak, stötdämparlager och stötdämpare till båda sidorna. Googlade och hittade en ny press för 1395:- som duger för hemmabruk. Så nu börjar det sina i kassan.

Verkstadspressen kom i dag. Den som packade den måste varit packad. Missat att packa ned hälften av grejerna. Fattas massor av delar. Reklamerat. Får se vad som händer.

Nu är den monterad.
Några dagar senare kom dom delar som fattades i ett andra paket. Paket ett hade jag då skickat tillbaka. Dom skickade det igen med vändande bud.
20180907_183225.jpeg
20180907_183225.jpeg (133.33 KiB) Visad 146 gånger

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elmo[…]

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&a[…]