Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av farbrornilsson
Hej!
En vän har en V70 D5 -09 som häromdagen vägrade att starta.
Efter att ha läst ut felkoder så vart man inte så mycket klokare än att halva bilen är död, får ingen kontakt med ett flertal styrboxar.
Finns det någon som har någon idé om vart man börjar?, känns lite tröstlöst....
Bilagor
thumbnail_IMG_0104[1].jpg
thumbnail_IMG_0104[1].jpg (27.63 KiB) Visad 776 gånger
thumbnail_IMG_0103[1].jpg
thumbnail_IMG_0103[1].jpg (28.35 KiB) Visad 776 gånger
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har haft en liten kabelskada under batterihyllan. Det fick begränsad effekt, även på motorn, som blev utan överladdning.
Men det finns en stor kabelstam där under också. Det har hänt att den skadats av en vass kant under batterihyllan, och gnagar det i den härvan lägger en stor del av bilen av. Precis som i det här fallet.
Så jag håller med. Lyft ut batteriet och hyllan och kolla så inget är trasigt där under. Såvida det inte är så enkelt att någon säkring till någon styrenhet gått.
av farbrornilsson
Batteriet är nytt, samt vi provade även att kabla igång den utan resultat.
Säkringarna är kontrollerade, och vad vi kunde se var alla hela. Det blir att ta bort batteriet och hoppas på att kabelstammen är skadad...
Användarvisningsbild
av LeifA
Kolla framrutan i överkant så den inte är lös på höger sida. Vatten läcker in och rinner på insida ner i säkringsboxen med div fel som följd när vatten rinner över kretskort.
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]