- lör 01 sep 2018, 12:58
#1267486
Jag har idag en V90 D5 Inscription med mycket utrustning som t.ex. B&W, nappaläder, bägge säten med med el och minne fram, 4-zons AC, Intellisafe surround, 360-kamera, drag m.m. Bilen är en personalleasing som jag valde trots att jag kan få förmånsbil men jag ville ha mer utrustning.
Inför mitt bilbyte nästa år har företaget skärpt utsläppskraven så en D5 är inte längre möjlig som personalleasing. Dessutom är alla förmånsbilar laddhybrider eller rena elbilar nu. Jag kan t.ex. välja en V90 T8 Inscription eller R Design. Metalliclack och vinterhjul ingår. Utöver det har jag en begränsad budget på endast 20.000 kr för övriga tillval och jag inser att jag inte kan få allt som jag har på nuvarande bil. Jobbigast blir det att skiljas från B&W och jag inser att draget kan vara svårt att få med.
Sitter och funderar på teknikpaketet. Det innehåller navigation. Visst får man med någon form av webbkartor om man inte väljer den stora navigationen? Dessutom kommer ju Waze och Google Maps till CarPlay i höst och Volvos navigation är inte mycket att hänga i julgranen. Klara man sig utan den om man som jag kör en hel del nere i Europa?
Backkameran ingår i teknikpaketet men helst skulle jag vilja ha 360-kameran och då plockar det på. Intellisafe Suround har sina fördelar men det går att leva utan det. Minnen i stolan är också en fördel men givetvis ett i-landsproblem att inte ha.
När det gäller draget så får jag i värsta fall sätta drag på familjens BMW 118d. Jag behöver bara draget för att köra skräp till tippen och sjösätta båten. BMW:n skulle dessutom få dra mer än en V90 på B-körkort.
Hur tänker ni om tillval? Vad är det ni inte kan leva utan? R-design eller Inscription? Har Amber i dag men såg chefens nya bil med det ljusa lädret och satsar jag på elegans så skulle jag nog välja det. Å andra sidan är blåa V90 T8 R-design ovanligare och sticker ut mer. Men är Volvo V90 verkligen en sportbil eller ser det bara raggaraktigt ut?
Ni som har R-design, är ni nöjda med fjädringskomforten? Jag tycker egentligen att standardchassit är lite för mjukt, speciellt vid autobahn-körning i höga hastigheter.
Inför mitt bilbyte nästa år har företaget skärpt utsläppskraven så en D5 är inte längre möjlig som personalleasing. Dessutom är alla förmånsbilar laddhybrider eller rena elbilar nu. Jag kan t.ex. välja en V90 T8 Inscription eller R Design. Metalliclack och vinterhjul ingår. Utöver det har jag en begränsad budget på endast 20.000 kr för övriga tillval och jag inser att jag inte kan få allt som jag har på nuvarande bil. Jobbigast blir det att skiljas från B&W och jag inser att draget kan vara svårt att få med.
Sitter och funderar på teknikpaketet. Det innehåller navigation. Visst får man med någon form av webbkartor om man inte väljer den stora navigationen? Dessutom kommer ju Waze och Google Maps till CarPlay i höst och Volvos navigation är inte mycket att hänga i julgranen. Klara man sig utan den om man som jag kör en hel del nere i Europa?
Backkameran ingår i teknikpaketet men helst skulle jag vilja ha 360-kameran och då plockar det på. Intellisafe Suround har sina fördelar men det går att leva utan det. Minnen i stolan är också en fördel men givetvis ett i-landsproblem att inte ha.
När det gäller draget så får jag i värsta fall sätta drag på familjens BMW 118d. Jag behöver bara draget för att köra skräp till tippen och sjösätta båten. BMW:n skulle dessutom få dra mer än en V90 på B-körkort.
Hur tänker ni om tillval? Vad är det ni inte kan leva utan? R-design eller Inscription? Har Amber i dag men såg chefens nya bil med det ljusa lädret och satsar jag på elegans så skulle jag nog välja det. Å andra sidan är blåa V90 T8 R-design ovanligare och sticker ut mer. Men är Volvo V90 verkligen en sportbil eller ser det bara raggaraktigt ut?
Ni som har R-design, är ni nöjda med fjädringskomforten? Jag tycker egentligen att standardchassit är lite för mjukt, speciellt vid autobahn-körning i höga hastigheter.
V90 T8 Inscription -20
BMW 118dM -18
Tidigare:
V90 D5 AWD Inscription -17
BMW 520d Touring xDrive -14
BMW 520d Touring -11
BMW 525d Touring -07
SAAB 9-5 2.3t -04
BMW 116i -04
BMW 120dM -08
BMW 120dM -10
BMW 118dM -18
Tidigare:
V90 D5 AWD Inscription -17
BMW 520d Touring xDrive -14
BMW 520d Touring -11
BMW 525d Touring -07
SAAB 9-5 2.3t -04
BMW 116i -04
BMW 120dM -08
BMW 120dM -10