Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
Tänkte bara tipsa om erbjudande som v90cc fått sedan 22/8-2018

Ni som har V90cc kanske vill piffa upp bilen, utseendemässigt..

Side scuff plate(oklart på pris) och Dubbla integrerade slutrör(för 6900kr istället för 10820kr)

Måste själv erkänna att jag älskar den dubbla integrerade slutrören, ser riktigt snyggt ut bakifrån
Användarvisningsbild
av grillchips
Bra tips!
På tal om de dubbla integrerade, måste montera mina. Har legat nerpackade i flera månader.. :/
av pumpnasare
Hittar bara vid nybeställnig, har du en länk?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av KenZoo
grillchips skrev:Bra tips!
måste montera mina. Har legat nerpackade i flera månader.. :/
Vad behöver man exakt för att eftermontera slutrören?
Jag har en s90 med de standardtråkiga runda utblåsen
Användarvisningsbild
av grillchips
@KenZoo, jag skulle tro att det räcker med diffusorn och utblåsen som länken XC90_Exec gav dig ovan. Jag har ju R-design och därför de kantiga utblåsen men ska byta till stylekitblåsen. Om du inte vill lägga ner stora pengar i bytet så kolla på eBay UK, där har jag sett en hel del diffusors för en 50-80 pund + frakt. Sen ska man väl försöka hitta i rätt färg också förstås.
av UnleashFusion
pumpnasare skrev: fre 24 aug 2018, 13:16 Hittar bara vid nybeställnig, har du en länk?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ursäkta för sent svar, fick inga notis här haha.. iallafall, här har du länken: https://www.volvocars.com/se/erbjudanden
ifall det visar alla erbjudande, tryck på V90cc så ska du se olika erbjudande från nybil till - "exklusiva tillbehöv till v90cc erbjudandet"
av KenZoo
varför finns inte de vanliga ovala utblåsen, utan det där "diagonala strecket i mitten, tycker den utan streck ser mycket cleanare ut
av Jonathan81
KenZoo skrev: fre 31 aug 2018, 11:45 varför finns inte de vanliga ovala utblåsen, utan det där "diagonala strecket i mitten, tycker den utan streck ser mycket cleanare ut
Håller med. Jag har stylekit med de vanliga rektangulära utblåsen!

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]