Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ama3282
Jag har Sensus Navigation på min XC60 2016. Jag upplever att navigationen har lite gammalt/omodernt utseende. Hur kollar jag om det finns en nyare version att uppdatera till. Jag har i dagarna uppdaterat kartorna via USB men jag skulle vilja uppdatera mjukvaran till navigationen.
Har någon erfarenhet av detta och resultat?
Jag har aldrig hört talas om någon sådan uppdatering, oavsett system och bil.

Jag skulle kunna välja att få Performancel-tema i instrumentet automatiskt när jag lägger i Sportläge....
När jag tryckte på kartuppdateringen från sensus sidan på Volvon så fick jag nytt utseende. Fick en "bar" som räknar ner meter innan nästa sväng samt nya pilar som visas i instrumenteringen. Har en xc60R I 2017

// LZ
Användarvisningsbild
av CabBO
Lazzerman skrev: lör 01 sep 2018, 12:11 När jag tryckte på kartuppdateringen från sensus sidan på Volvon så fick jag nytt utseende. Fick en "bar" som räknar ner meter innan nästa sväng samt nya pilar som visas i instrumenteringen. Har en xc60R I 2017

// LZ
Hur menar du att du gjorde?
Lazzerman skrev: lör 01 sep 2018, 12:11 När jag tryckte på kartuppdateringen från sensus sidan på Volvon så fick jag nytt utseende. Fick en "bar" som räknar ner meter innan nästa sväng samt nya pilar som visas i instrumenteringen. Har en xc60R I 2017

// LZ
Så har jag i min också. Detta visas om jag har en destination inlagd. Men är det nytt...?
När man närmar sig en avfart "delar" skärmen sig och den visar körfälten på ena sidan och kartan på den andra.
Vid körfältsindelningen är den en stapel som räknar ner sträckan till man ska svänga, tex från 400m-0m.
Har varit så i evigheter :-o :-/
av grahnen
Hej, måste passa på att fråga lite om just navigatorn. Jag funderar lite på att installera detta i min bil. (Kostar mellan 3900-8300???) Mina funderingar är: 1.Varnar den för fartkameror? 2.Kan man själv lägga till egna delmål? 3. Kan man planera en rutt via en dator och sedan skicka till bilen på något sätt?
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]