Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har två små saker jag upptäckt,

1. Ena backspeglen hoppar när den fäller in/ut sig vid låsning/öppning av bilen. Så istället för att göra det smooth så hoppar den i kanske 7 små hopp.

2. Kromade lister under fönster släpper i kanterna. Vilket gör att dörrarna ser ojämna ut, går att trycka till så håller det väl en dag innan dom är uppe 5mm igen. Störigt

Har en V90 2017

Någon annan med samma, vanligt?
Hade utan tvekan tagit upp det med min PST, det låter ju nästan som att spegeln kuggar fel/dåligt. Nu är det väl inga större krafter i spegeln men också oklart vad det är för material i kuggarna, sannolikt plast som ju slits om den kuggar dumt. Inget att fundera över, ta upp det så får de fixa det.

Att lister släpper hade jag också tagit upp. Många tidiga V90 hade ju taskig inpassning med lister och annat så det bör inte vara några större bekymmer för de att åtgärda.
Har samma fel på min vänstra backspegel ska ta upp det med min tekniker plus några andra saker innan nybilsgarantin går ut.
Skönt att höra. Fick du reda på något angående fenomenet eller bytte de rakt upponer och kastade tillbaka nycklarna?
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]