Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av steffoh
Hej vet inte under vilken flik jag skulle skriva men skriver här då jag har en xc70.
Jag har extraljus inkopplade på bilen. Har köpt mig en ljusramp men ingen kabelsats. Det går en svart och en röd kabel ut från ljusrampen..
Det jag undrar är om jag kan koppla in mig på extralljusen och få de att funka med hjälp av dom två kablarna som sitter på ljusrampen? Antingen genom att sammankoppla dom eller ta bort extralkusen och använda kablaget från extraljusen som redan finns??
Användarvisningsbild
av apersson850
Det beror ju helt på hur de befintliga extraljusen är inkopplade i din bil. Det låter troligt, men är omöjligt att säga säkert utan att se hur det ser ut i verkligheten.
Användarvisningsbild
av ER
Bästa är att koppla på eget relä med grova kablar (6mm2+) som mer än väl klarar av strömmen och relä som tål strömstyrkan och lite mer alt. ett riktigt kraftigt 100-200A relä till allt då 30-40A reläerna inte klarar av både befintliga extraljus och en ramp oavsett överspecat kinatrams eller kvalitetsmodell som drar vad dom är specade för, styrström tjuvas från befintligt relä.

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]