Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henke780
Det verkar vara relativt vanligt med vattenläckage runt rutan, verkar varit kvalitetsproblem i fabriken med just MY10-12 då jag hör om många som fått denna bytt på goodwill hos Volvohandlaren.
Gäller antagligen bara om det är bilens originalruta som börjar läcka.
av Addict
Henke780 skrev:Det verkar vara relativt vanligt med vattenläckage runt rutan, verkar varit kvalitetsproblem i fabriken med just MY10-12 då jag hör om många som fått denna bytt på goodwill hos Volvohandlaren.
Fast det är ju inte bara från fabrik. Min bil fick sin ruta bytt hos Bilia pga stenskott och den släppte i limningen den med och vatten läckte in.
av Henke780
Addict skrev:
Henke780 skrev:Det verkar vara relativt vanligt med vattenläckage runt rutan, verkar varit kvalitetsproblem i fabriken med just MY10-12 då jag hör om många som fått denna bytt på goodwill hos Volvohandlaren.
Fast det är ju inte bara från fabrik. Min bil fick sin ruta bytt hos Bilia pga stenskott och den släppte i limningen den med och vatten läckte in.
Trevligt! Då finns det en möjlighet att få hjälp med det om man råkar ut för problem med en bytt ruta också, dom jag hört som åkt in med en bytt ruta har fått kalla handen. :-)
av Addict
Henke780 skrev:
Addict skrev:
Trevligt! Då finns det en möjlighet att få hjälp med det om man råkar ut för problem med en bytt ruta också, dom jag hört som åkt in med en bytt ruta har fått kalla handen. :-)
Ja du får ju ingen goodwill på en bytt ruta trots att Volvo bytt den. Så det är bara att åka till Ryds eller Carglass och betala självrisk.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det kanske ligger något i det jag alltid brukar säga... Glas bör bytas av glasmästare..
av Addict
MartinS skrev:Det kanske ligger något i det jag alltid brukar säga... Glas bör bytas av glasmästare..
Håller med till fullo.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har som sagt fått min ruta bytt, utan kostnad, av Volvo. Orsaken var att den läckte.
Sen fick jag samma ruta bytt en gång till, också av Volvo, också utan kostnad. Den gången för att värmen framför kameran inte fungerade. Men tätt håller den. Hos Ahlberg bil i Ljungby verkar de veta vad de håller på med.

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]