- mån 27 aug 2018, 19:41
Har fått återkommande låg oljenivå larm på min v70 2010, Har läst att det verkar vara ett vanligt problem
Första gången låg nivån mellan min o medel, fyllde på till 3/4 o sen försvann larmet.
Larmet kom tillbaka lagom till semestern. Fyllde då på från 3/4 till fullt o larmet försvann.
Nu har larmet kommit tillbaka igen, går det att ta loss o rengöra givaren eller är det bara byte som gäller?
Bilen körs enbart på bensin o har rullat 1000 mil sen senaste oljebytet.
Kan det vara dax för oljebyte i alla fall?
Vad kostar en ny givare?
Skulle vara intressant o veta hur givaren är uppbyggd, är den optisk eller med flottör eller 2 trådar som leder ström till varandra så länge dom har kontakt genom oljan?
Nån som har plockat isär en o har nån bild? :)
Första gången låg nivån mellan min o medel, fyllde på till 3/4 o sen försvann larmet.
Larmet kom tillbaka lagom till semestern. Fyllde då på från 3/4 till fullt o larmet försvann.
Nu har larmet kommit tillbaka igen, går det att ta loss o rengöra givaren eller är det bara byte som gäller?
Bilen körs enbart på bensin o har rullat 1000 mil sen senaste oljebytet.
Kan det vara dax för oljebyte i alla fall?
Vad kostar en ny givare?
Skulle vara intressant o veta hur givaren är uppbyggd, är den optisk eller med flottör eller 2 trådar som leder ström till varandra så länge dom har kontakt genom oljan?
Nån som har plockat isär en o har nån bild? :)
Bruksbilar: Volvo S60 2,5T AWD 2007, Volvo V70 2,5FT 2010 Busbil: Porsche 944 Turbo 1990
- By Imk