Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lexus
Grattis! Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Vår bil är beräknad till vecka 41-42.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Anders Classic skrev:Vill bara berätta att idag eftermiddag hämta jag min Classic. Bara så ni vet.
Congrats !

Posta lite bilder så man får titta på skönheten!
av Djinn
Får inte min bil förrän tidigast v.37
Vill också ha min nya bil nu ju.

Grattis Anders, vi förväntar oss en fullständig rapport av alla intryck och annat ikväll.
Och som jag sagt tidigare, kolla över bilen ordentligt innan du accepterar den.
av ljungström
Anders Classic skrev:Något speciellt man skall titta på innan man godkänner bilen. Hur tuff kan man vara?
En ny bil ska vara en ny bil. Kolla efter skador på lackering eller inredning, tyvärr inte helt ovanligt att en bil skadas under hanteringen.
Användarvisningsbild
av Mr H
Djinn skrev:Får inte min bil förrän tidigast v.37
Vill också ha min nya bil nu ju.

Grattis Anders, vi förväntar oss en fullständig rapport av alla intryck och annat ikväll.
Och som jag sagt tidigare, kolla över bilen ordentligt innan du accepterar den.
Har också preliminär leveransdatum v.37-38......
Känns otroligt spännande!
Gäller bara att sälja S80:n i lagom tid. :wink:
Användarvisningsbild
av Mr H
Anders Classic skrev:Något speciellt man skall titta på innan man godkänner bilen. Hur tuff kan man vara?
Du kan väl egentligien vara hur petig som helst, så länge det är relevanta saker du påpekar. Det är ju som sagt en ny bil du köper och det är dessutom en stor investering, för dom flesta i alla fall, så du ska gå igenom bilen nog. Sedan har du ju garanti på bilen så det går ju att komma tillbaka senare också. Alla typer av eventuella fel går ju inte att hitta på en stillastående bil.....
av NS07
Hej !
Jag råder dig att kolla så mycket som möjligt. Efter jag hämtat ut min nya v70 -08 classic och skulle sätta mig i bilen och köra hem hittade min sambo en stor spricka i bak-vingen.

Vad i helvete tänkte jag och hämtade ut försäljaren...

Fick en ny vinge efter 2 veckor.

Mvh Niklas
av Anders Classic
Så var man Volvo ägare för första gången. Måste säga att det känns riktigt bra. Bilen känns väldigt solid. Nybilsdoften är helt underbar och jag skulle nästan sova över i bilen fösta natten men fullt så tokig är jag inte.

Jag är nöjd över mitt val av automatlåda då man får en härlig glidarkänsla.

Så alla ni som väntar på en Classic ni kommer inte att bli besvikna.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]