Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Samma här! Gäller även för navigering, t ex Google Maps. Men inga störningar alls med Spotify. Så jag kan lyssna på Spotify med bra ljud men när Google Maps-tanten avbryter och börjar prata så hackar ljudet ofta så mycket att jag inte hör vad hon säger. Mysko...
realdexter skrev: lör 18 aug 2018, 17:47 Jag kopplar mobilen via bluetooth i min V60 och på senare tid har det börjat komma störningar i ljudet så man knappt hör vad motparten säger. Någon som upplevt samma sak och kanske vet någon åtgärd?
Vet inte var ni befinner er och om det är lokalt problem. För mig som kör i stockholmsregionen är det varken problem med telefon, navigation eller spotify. Kanske handlar om viss leverantör av internet eller mobiltelefon.
CabBO skrev:Vet inte var ni befinner er och om det är lokalt problem. För mig som kör i stockholmsregionen är det varken problem med telefon, navigation eller spotify. Kanske handlar om viss leverantör av internet eller mobiltelefon.
Det har inte med mobilmottagning att göra, det är ljudöverföringen till bilen via Bluetooth som är problemet.

iPhone X här som jag hårdreset:at flera gånger utan förbättring.
För mig blir det extremt lågt ljud under samtalet ibland. Har iPhone.
Jag hade samma problem med min XC70 -16, fick en uppdatering till bilen när jag påtala det och det försvann med det. Man måste be om denna uppdatering.

Jag har just köpt en V60 -14 och har nu samma problem, så jag gissar att denna också går att uppdatera. Har 24månaders garanti, så skall ta in den när jag har tid.
Ni tänker på att telefonens ljudvolym påverkar utgången i bilens ljudsystem vid Bluetooth överföring. Låg volyminställning på telefon ger låg i bilen. Men det kanske
är ett mjukvara problem som vissa säger.
Jag hade tidigare väldigt svårt att höra vad motparten sa när min Samsung S8 var inkopplad i bilen, speciellt om jag ringde till någon via växel.
Trots högsta volym på telefon och bil blev det inte bättre. Andra samtal fungerade dock ofta som man kan kräva.
Efter senaste servicen blev det bra och symptomen har aldrig dykt upp igen.
Jag reviderar mitt svar - jag har störningar med Spotify också.
Jag tycker att det har blivit sämre sedan senaste service i somras, vet inte om de uppdaterade någon mjukvara. Det går nästan inte att höra vad folk säger i telefon eftersom det hackar och är allmänt otroligt dålig ljudkvalitet. Det får väl bli en tur till verkstaden vid tillfälle.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]