Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Royger skrev:
UnleashFusion skrev: ons 22 aug 2018, 12:53
Royger skrev: ons 22 aug 2018, 11:18 Jag ser trådar där folk fått upp till 12%. Ska man ha det som mål?
upp mot 11-13% är oftast dom som leasar/förmånsbilar via företag

som privatköpare skulle jag säga runt 7% -(9)% är max. Sen om du får vissa saker gratis tex. mattor eller något dyligt lullul
Är det mer rabatt till företag för att det är leasing eller för att det är ett företag som kund?

Ett företag utan ramavtal är väl jämförbart med en privatperson annars kan man tycka.
Inga företag köper bilar kontant. Alltid leasing. De förlorar halva momsavdraget annars.
Företag tenderar att vara trognare märksverkstaden gällande service och tillbehör, finns möjligheter för att de köper fler fordon etc. vilket automatiskt ger bättre rabatter i "bilekonomi". :)
mikeman skrev:Företag tenderar att vara trognare märksverkstaden gällande service och tillbehör, finns möjligheter för att de köper fler fordon etc. vilket automatiskt ger bättre rabatter i "bilekonomi". :)
Plus att de snitt behåller bilarna 36 månader och inte 60 som privatköpare.
Hej,

Istället för procentsatsen, kan inte ni skriva vad bilen kostade i slutändan. Procentsatsen säger inte så mkt då olika handlare utgår från olika priser. Här är vad jag får betala för min V90 cc. Bra deal eller inte svårt att veta. Vad tycker ni? Säljaren lovar så klart att man har gjort bra affär.

En ren V90 CC D4 AWD Aut Advanced SE, Osmium Grey: 386 388 kr

Sedan la jag till VOC, drag, vinterhjul, navigation och skyddsgaller så total blev det 434 000kr. Fick ingen rabatt på den här extrautrustningen.
Erac skrev:Hej,

Istället för procentsatsen, kan inte ni skriva vad bilen kostade i slutändan. Procentsatsen säger inte så mkt då olika handlare utgår från olika priser. Här är vad jag får betala för min V90 cc. Bra deal eller inte svårt att veta. Vad tycker ni? Säljaren lovar så klart att man har gjort bra affär.

En ren V90 CC D4 AWD Aut Advanced SE, Osmium Grey: 386 388 kr

Sedan la jag till VOC, drag, vinterhjul, navigation och skyddsgaller så total blev det 434 000kr. Fick ingen rabatt på den här extrautrustningen.
386 är väl kampanjpris?
Rabatten blev väl således nästan 0%?
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 56

....Plus att Volvo inte vill göra något[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]