Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Royger
stevvee skrev:Varför skall du ta en så billig bil som möjligt och köra så mycket sneak som möjligt ? Andrahandsmarknaden kommer krylla av sneak tjänstebilar och inte bli särskilt attraktiva och därav kommer priset troligtvis sjunka mer.
Kosta på lite saker och njut under tiden du har bilen sen säljer du av den med mindre förlust trots att den varit dyrare.

Annars köp beg där du redan tagit en stor förlust. Kryllar ju av dom

Skickat från min iPhone med Tapatalk
För att jag har egentligen max c:a 350k cash och vill inte ta lån.
En V90 CC SE är inte snik enligt mig om man plockar på t.ex. VOC och läder. Det är ju inte som förr när det var fönstervevar och saknades ac på snikmodellen :)
Men jag ber ju om tips på utrustning man är dumsnål om man väljer bort.

Var kryllar det av begagnade?
Jag hittar typ ingen motsvarande de två i kampanjen. Det finns nån enstaka på blocket för 369-379 i fel färg.
Senast redigerad av 1 Royger, redigerad totalt 0 gånger.
av Royger
AndS skrev:Alla extra tillbehör ger en högre kostnad under tiden man äger bilen, så att man får tillbaka pengarna är ett önsketänkande.
Räknar du i kronor kostar varje mil mera för varje extra val du gör.
Gör så här:
* Hur länge planerar du att behålla bilen och körsträcka/år
* Bestäm dig för vad bilen får kosta utifrån vad du anser bilägandet är värt, dvs vad betalar du varje månad
* Sedan prioriterar du allt extra i en lista utifrån vad du tycker att du behöver
* Efter det plockar du ihop en bil för att se hur mycket som ryms inom ramen för din budget
* Nu kan du börja förhandla med bilförsäljaren utifrån två scenarior
- Förhandla pris och försök klämma in tillbehör utifrån din lista tills du når budgettak
- Förhandla pris och känn dig nöjd ju lägre du hamna under budgettak

Gäller alla affärer, men bilar blir ju så känsloladdat utifrån olika aspekter. ;-)
Tack för tipsen. Jag har en budget jag måste hålla mig till.
Eftersom det inte verkar stämma i Volvos byggare så får jag åka in till handlaren och sätta ihop en bil och se vad den kostar...
av stevvee
Royger skrev:
stevvee skrev:Varför skall du ta en så billig bil som möjligt och köra så mycket sneak som möjligt ? Andrahandsmarknaden kommer krylla av sneak tjänstebilar och inte bli särskilt attraktiva och därav kommer priset troligtvis sjunka mer.
Kosta på lite saker och njut under tiden du har bilen sen säljer du av den med mindre förlust trots att den varit dyrare.

Annars köp beg där du redan tagit en stor förlust. Kryllar ju av dom

För att jag har egentligen max c:a 350k cash och vill inte ta lån.
En V90 CC SE är inte snik enligt mig om man plockar på t.ex. VOC och läder. Det är ju inte som förr när det var fönstervevar och saknades ac på snikmodellen :)
Men jag ber ju om tips på utrustning man är dumsnål om man väljer bort.

Var kryllar det av begagnade?
Jag hittar typ ingen motsvarande de två i kampanjen. Det finns nån enstaka på blocket för 369-379 i fel färg.

Ja nej har du 350 och det är max sätter det allt i ett annat perspektiv.
Vad som är dumsnålt kan egentligen bara du säga eftersom det är du som brukar bilen.

Min V90 gick på 730 utan vinterhjul och V60 630 (den snålade jag in lite på) så jag tycker personligen man skall utrusta lite så man kan njuta av bilen och även ha alla säkerhetsfunktioner.

av AndS
Glöm allt vad som skrivs om "snik" det är bara en subjektiv uppfattning.
Be om detaljerat offert från bilsäljaren där du kan se vad allt kostar och rabatter på olika tillbehör, kan vara bra om du vill göra förändring eller nytt tillägg.
Om dragkrok är ett måste så välj alla dagar i veckan den infällbara, bara ett knapptryck och peta till dragkroken så den låser och stänkskydd fram och bak.
Ett lastskydd på stötfångaren bak har jag monterat för annars risker du att repa sönder lacken, men det kan du montera själv i efterhand.
av Xanthopteryx
Du bör ta ett litet lån. Då får du serviceavtal och lägre försäkring. Åtminstone fick jag bättre priser på båda sakerna. Lånet typ 50.000 eller något sådant som är minimum.
av Royger
Xanthopteryx skrev:Du bör ta ett litet lån. Då får du serviceavtal och lägre försäkring. Åtminstone fick jag bättre priser på båda sakerna. Lånet typ 50.000 eller något sådant som är minimum.
Jag har aldrig lånat en krona på varken hus eller bilar. Är det verkligen så stor fördel?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Bygg din bil funkar, bara du väljer D4 AWD och sen lägger till automat - för att sedan väja erbjudande, då har SE dykt upp där.
av Royger
W.A.P.E. skrev:Bygg din bil funkar, bara du väljer D4 AWD och sen lägger till automat - för att sedan väja erbjudande, då har SE dykt upp där.
Ja, det stämmer ju faktiskt. Man måste välja automat först. Jag valde erbjudande först
av Xanthopteryx
Royger skrev:
Xanthopteryx skrev:Du bör ta ett litet lån. Då får du serviceavtal och lägre försäkring. Åtminstone fick jag bättre priser på båda sakerna. Lånet typ 50.000 eller något sådant som är minimum.
Jag har aldrig lånat en krona på varken hus eller bilar. Är det verkligen så stor fördel?
Med de låga räntor det är nu så blev det billigare ja. När vi köpte för snart ett år sedan.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]