Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nike69
Det känns som om vi har glidit ifrån ämnet lite . Inte ang.BMW vs VOLVO.
Men angående modellerna som tråden ska gälla S80N och V70 II.

Sen om jag får säga min sak, så är det väl en smaksak vilken bil man gillar.
Men mycket styrs nog av plånboken när det gäller köp inom företag.

vissa sitter stramt i budget och kanske tvingas välja volvo för att få utrustning osv. till samma pris som en naken bmw.

Jag vet en företagare som hellre köpte maxutrustade volvo istället för att ta en billigare bmw/porsche/mb .För det ansåg han se bättre ut än att komma i s.k. lyxbil för att prestentera sig och sitt företag.
i vissa brancher kan det säkert vara bättre för säljaren att komma i en Volvo än i en bmw/porsche osv..

som sagt päron eller äpple :D
Användarvisningsbild
av Jensen
XC90_Executive skrev:
Jensen skrev:Jag är intresserad av att veta vad det är för EXTREMT ovanlig lack du har på bilen.
Extra krom under grillen, menar du den lilla biten som även sitter på V8 el?? för detta är väl ingenting jag ens skulle räkna upp som utrustning.
Din kastanjefärgade läderklädsel syns tyvärr inte utifrån, men det känner du väl till, eller har du fotat den och hängt upp på sidorutorna för att förbipasserande skall se den lättare??
Om detta är utrustningen på bilen så har du en bil som är snikutrustad för att vara EXECUTIVE.
Specade ihop en sån bil med den utrustningen som du skrivit, bilen landar på ca 537000Brutto, räkna med att som kund på en sån bil få ca 8-10% rabatt, vart hamnar du då??
Men ska det vara så jävla svårt!?!? Speca upp en D5 Executive med precis allting som går att välja till från fabrik plus allt som går att lägga till från tillbehörskatalogen (plus vinterdäck, alltså bara däcken) för 15-20 000. Där har du bilen!

Kan säga att jag inte är ett jävla spår intresserad av att svara på en enda fråga till. Vi verkar ha jävligt många här inne som inte är läskunniga eller bara har extremt låg IQ-nivå.

Edit. Jag föreslår namnändring för hela forumet. "Sveriges Volvoforum - För Volvohatare och BMWälskare, gillar du din Volvo är detta inte stället för dig. Ingen Volvo kan vara speciell - glöm inte det"
Ditt problem verkar ju vara att du har så svårt att inse att folk inte blir imponerade utav att du har en fullbombad XC90 Executive.
Jag är fortfarande väldigt intresserad av att veta vad den extrema färgen heter???
Eller du kanske känner någon på fabriken som speciallackat bilen i nån unik färg ENBART för dig???
Jag måste säga att jag tror att du antingen är blåst eller bor ensam uppe i bergen långt bort från civilisationen, för du verkar tro att du är ensam om att köra XC90.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jensen skrev:Ditt problem verkar ju vara att du har så svårt att inse att folk inte blir imponerade utav att du har en fullbombad XC90 Executive.
Jag är fortfarande väldigt intresserad av att veta vad den extrema färgen heter???
Eller du kanske känner någon på fabriken som speciallackat bilen i nån unik färg ENBART för dig???
Jag måste säga att jag tror att du antingen är blåst eller bor ensam uppe i bergen långt bort från civilisationen, för du verkar tro att du är ensam om att köra XC90.
Nej, problemet är att "ni" inte tror att det finns ovanliga XC90. Du kan ju gå och vara intresserad av att veta vilken färg det är. För jag tänker inte berätta det...
Användarvisningsbild
av Jensen
Snälla du måste säga vad det är för färg, jag kommer inte att kunna sova annars.
(S)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:
Jensen skrev:Ditt problem verkar ju vara att du har så svårt att inse att folk inte blir imponerade utav att du har en fullbombad XC90 Executive.
Nej, problemet är att "ni" inte tror att det finns ovanliga XC90. Du kan ju gå och vara intresserad av att veta vilken färg det är. För jag tänker inte berätta det...
(B) (B) (PO) Upp med bild, Upp med bild, Upp med bild :-K :-))))) :-/]

Visst finns det feta XC90
Bild
Bild
Bild
av perhall
XC90 är en jättetrevlig bil och säkert vill flertalet på detta fordon gärna ha en XC90 Executive med all utrustning!

Det som stör mig lite är ändå D5-motorn. Mina upplevelser av D5-motorn i XC90 och S80N är att det är en ok motor, snål och lite lagom snabb, men i en 700tkr-bil tycker jag inte att den håller måttet och den ligger i lä jämfört med dieselsexorna från de tyska premiumkonkurrenterna.

Sluta reta XC90_Ex för hans fejna bejl nu!!!
PH
av LeoniAquila
Jag har i alla fall hållit mig till ämnet och försökt jämföra Volvo med BMW i de flesta av mina inlägg.

Nu må jag tycka bättre om BMW än Volvo, men jag vill definitivt försvara XC90_Executive.

* Förstår inte varför ni skall hacka på hans bil hela tiden; ställa er helt oförstående till att man kan betala så mycket för en Volvo.

* Mercedes CL - var 17 kom den in i bilden?

* Det verkar finnas en del avundsjuka här inne? Har man inte råd med en XC90 Executive så måste man gnälla på den? Själv har jag inte råd med mer än mat för dagen och hyran (student ;)), men likväl trånar jag efter en fin bil och glädjer mig åt de som har ekonomi för en sådan. I alla fall så länge de inte skryter, vilket signaturen XC90_Executive heller inte har gjort.

---

Det är möjligt att detta var mitt sista inlägg i denna tråd (fast vem bryr sig om det), som börjar kännas lite meningslös.
av LeoniAquila
nike69 skrev:Jag vet en företagare som hellre köpte maxutrustade volvo istället för att ta en billigare bmw/porsche/mb .För det ansåg han se bättre ut än att komma i s.k. lyxbil för att prestentera sig och sitt företag.
i vissa brancher kan det säkert vara bättre för säljaren att komma i en Volvo än i en bmw/porsche osv..
Visst är det så. Jag stör mig dock enormt på det. Många personer skulle reta sig på om jag körde en Jaguar XJ, årsmodell -99 och värd 130.000 kr, men ingen skulle reta sig på om jag körde en dubbelt så dyr Volvo V70. Folk har ingen koll. Jag vill bli förbannad men inser att livet inte blir enklare av att hetsa upp sig över detta...

(ok, jag kanske inte har skrivit mitt sista inlägg än, apropå förra inlägget! tycker personligen att mina båda inlägg var ganska bra och en frisk fläkt i tråden! är på ett lustigt humör just nu)
av bilgalen
LeoniAquila skrev:Många personer skulle reta sig på om jag körde en Jaguar XJ, årsmodell -99 och värd 130.000 kr, men ingen skulle reta sig på om jag körde en dubbelt så dyr Volvo V70. Folk har ingen koll.
Det är väl just det här som några av oss menar. Att just i Sverige så är det ingen som hetsar upp sig över en Volvo...hur fin den än må vara.

Men jag tycker också vi droppar den här delen av diskusionen. XC90 med eller utan excecutive tillägg är fina bilar oavsett! Sen har väl jag personligen lite svårt för just SUV:ar, men det gäller även Bmw:s, Porsches osv.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
LeoniAquila skrev:Jag har i alla fall hållit mig till ämnet och försökt jämföra Volvo med BMW i de flesta av mina inlägg.

Nu må jag tycka bättre om BMW än Volvo, men jag vill definitivt försvara XC90_Executive.

* Förstår inte varför ni skall hacka på hans bil hela tiden; ställa er helt oförstående till att man kan betala så mycket för en Volvo.

* Mercedes CL - var 17 kom den in i bilden?

* Det verkar finnas en del avundsjuka här inne? Har man inte råd med en XC90 Executive så måste man gnälla på den? Själv har jag inte råd med mer än mat för dagen och hyran (student ;)), men likväl trånar jag efter en fin bil och glädjer mig åt de som har ekonomi för en sådan. I alla fall så länge de inte skryter, vilket signaturen XC90_Executive heller inte har gjort.

---

Det är möjligt att detta var mitt sista inlägg i denna tråd (fast vem bryr sig om det), som börjar kännas lite meningslös.
Titta här då. Det finns en som inte är emot Volvo.....eller mig för den delen! :)

Detta är mitt sista inlägg i den här tråden. Ev. sista på forumet. För sämre mottagande får man leta efter. Har aldrig varit med om ett Volvoforum fullt med Volvohatare och "Tysk-älskare" innan. Dom som vill säga nått får isåfall ta det via PM. En sak är iallafall säker. Kommer aldrig lägga upp en bild på någon av bilarna här.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Vibrationer bakvagn vid inbromsning.

Byt hjul mellan fram och bak? När du bromsar […]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]

Jag hade liknande problem, men bara vänster s[…]