Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Holger Danske
Går det at sätta i vanliga 6,5 '' högtalere i bakdörrar eller måste man ha en sorts adapter. Har inga högtalere i bakdörrar just nu. 01 v70
Användarvisningsbild
av Loner
Du behöver nån form av adapter..

/L
av wooxer
Magren skrev:Har själv Alpine-kit i min V70 och är supernöjd. En Infinity Basslink aktiv sub huserar i skuffen.
Lite offtopic men har du möjligtvis någon bild på hur denna lösning blev??
Skulle verkligen upskatta om du lägger upp den eller skickar den via PM eller liknande.
av Magren
Så här sitter Infinity Basslink i skuffen på en V70. Barnvagn ryms.

Bild

Man kanske bör fästa den...

Bild

Boom-boom vredet :)

Bild
av wooxer
Magren skrev:Så här sitter Infinity Basslink i skuffen på en V70. Barnvagn ryms.
Tack för bilderna, ser ju riktigt bra ut!
Användarvisningsbild
av Cimmen
Jag löste problet med Popniten genom att handla vanliga blindnit hos ÅF dom som är plastbelagda, blev perfa! Jag har en del foton från min installation, tänkte lägga upp dom när min dator é hel igen... Åska :(

Jag blev mycket nöjd! vilken skillnad i ljud och bas... Nu ska jag bara installera min PA10 så jag slipper alla skivor...
Användarvisningsbild
av Cimmen
Holger Danske skrev:Går det at sätta i vanliga 6,5 '' högtalere i bakdörrar eller måste man ha en sorts adapter. Har inga högtalere i bakdörrar just nu. 01 v70
du behöver en adapter, köpte mina hos Nårdic för 245:- paret men dom finns hos de flesta ljudhandlare.
Användarvisningsbild
av TopGear
Blindniten, hade den art.nr. 979878?
/T
Användarvisningsbild
av Cimmen
TopGear skrev:Blindniten, hade den art.nr. 979878?
/T
Fick inget art.nr men ha sa att det är samma nip som ingår i stänklskydds-satsen, nån som vet art.nr på dom???...
Användarvisningsbild
av TopGear
Det låter bra.
Är det tre per högtalare som behövs? Plus några som går åt h-e :-)
/T

Vad är det för rostskyddsolja du nä[…]

Kan inte lägga i växel V70

Det är en rimlig tolkning. Får kolla &a[…]

230fk går snålt

Har du bytt till en LH2.4-härva eller har du […]

ATE har sina PowerDisc skivor med frästa sp&[…]