Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej,

Broms LED i vår ena bak armatur på V70in lyser svagare och behöver därmed bytas. Vi har fått tag på en hel armatur från skroten men den är i något sämre skick än den som redan sitter på bilen. Så då undrar jag såklart om det är möjligt att byta endast LED:en? Såhär ser det ut :

Bild
Bild

Jag har redan provat skruva av LED:en men när kåpan är av så krävs det troligen 9T(Torx) för att få av själva kretskortet vilket jag inte har.

Frågan är om LED delen går att plocka av utan att pressa nya kontakter eller liknande? D.v.s döljer det sig en demonterbar kontakt under kretskortet?

Kontakten som kopplas i bilen är ihop pressad med övrig belysning så den är mindre enkel att bara koppla om tyvärr.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ingen aning. Men du kan köpa T9 på exempelvis Biltema för en förhållandevis billig penning. Eller komma bort till mig, så fixar jag det.
av snowman
tack, valde att byta ut hela armaturen ändå. De är dock inte jätte roliga att hålla på med, lyckades bryta av en av styrpinnarna i plast på själva armaturen. Men som tur är så hålls den fast av skruvar så de e inga problem.

@StefanV70R , Hade kontaktat Jönköpings[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel