Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pools
Hej!
Har haft bilen på verkstad där man bytt generatorn. När jag idag hämtade ut den kunde jag inte starta radion. Jag upptäckte det för sent, efter stängning. När jag trycker "Mode" så står den i AUX-läge och det går inte ändra. Behöver jag göra nån sorts återställning eller nåt? Jag har bara ägt bilen i några månader så är inte så hemma med den än.
/P-O
Volvo S80 V8 2007.
Användarvisningsbild
av pools
Det finns inga dumma frågor! Och jo, jag har testat allt. Pratade med verkstan idag, dom skulle återkomma.
Användarvisningsbild
av pools
Fick en ny tid för koll. Dessutom funkar inte parkeringssensorerna heller! Efter bytet av generatorn??? Hoppas bara att dom fixar detta nu!
Användarvisningsbild
av Funk
Att inte sensorerna funkar kan vara relaterat till att inte ljudanläggningen funkar..

/Thomas
Användarvisningsbild
av pools
Förlåt att jag inte uppdaterat! Det var en styrmodul som sitter i stereon eller i anslutning till den. Ett följdfel efter att generatorn pajjat. Allt är utbytt nu och funkar som det ska. Fick det på garantin hos försäljaren.
/P-O
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]