Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är nog ganska förstående i många trådar men hade jag köpt ny bil, om det är så, hade säljaren fått ett samtal/besök och en dialog om vad jag ser som oacceptabelt och som omedelbart bör åtgärdas. Volvoverkstäderna bör nog fixa hallar enbart för softwarehantering.
Jag hade det problemet förra året, verkstaden var tvungen att koppla upp sig och synkronisera bilen mot Volvos server på något sätt.
De misstänkte att någon app som installerats/uppdaterats inte hade bekräftats av bilen så då fick de göra det med deras dator.
Är du uppkopplad via mobilens inbyggda modern? Testa att ansluta via annan källa t.ex. via hemmets Wif. Långsökt men vem vet det kanske funkar
Jag har precis samma problem med min V90 och har varit i kontakt med verkstaden. De hävdade att det för närvarande inte fanns någon lösning på detta vilket såklart är skitsnack. Är det någon som vet vad det är de gör på verkstaden för att lösa detta? Har provat koppla ur batteriet bak utan framgång.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]