- sön 05 aug 2018, 01:27
Vill bara dela med mig en händelse som hände nu idag. Jag och en kompis åker i hans 2018 Volvo XC90 T5 inscription . Vi åker kanske 80 km/h. Sen helt plötsligt kommer en 2015 Nissan modell och försöker köra om personen som kör på motsatta kör filen. Nissan bilen kör nu helt mittemot oss på fel fil för att köra om en bil på Nissanens fil. Vi får panik och vet ej vad vi ska göra. Vi vågade inte köra ner i diket. Det gick så fort att vi hörde nån slags varnings signal och sen hände det. Helt plötsligt kom alla airbags ut som värsta smällen medans mitt bälte automatiskt drog mig tillbaka så jag knappt kunde andas till sätet. Och bilen körde rakt in i diket. Helt sjukt att bältet höll fast mig genom att snabbt trycka tillbaka mig mot sätet. När jag och min kompis lyckades kliva ur bilen ser vi att ungdomarna i Nissan bilen var lite skadade men vi två var helt oskadda. Hela framsidan på Nissanen va total förstörd medans Volvons däck bara hade kommit av och framsidan var inte så brutalt förstörd som Nissanens var. Båda bilarna låg i diket. Båda ungdoms tjejerna i Nissan bilen behövde åka ambulans medans jag och min poolare var oskadda. Nu när vi tänker efter är det verkligen sant hur sjukt säkra Volvo bilar är. Tänk om vi också hade åkt i en Nissan eller värre bil.... kommer nog alltid åka Volvo och äga Volvo. Hoppas även Volvo fortsätter med detta säkerhets nivån!