Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VillAttAlltFunkar
Hej på er! Har haft min my19 v90 i 2 veckor nu och internet maps funkade klanderfritt första dagarna.

Problemet är att den enbart visar ett grått rutnät. Jag har testat att koppla upp bilen mot mobilen och bilens egna men det gör ingen skillnad
av Darko86
Har haft min i 6v och fungerat problemfritt fram till för några dagar sedan. Upplever exakt samma problem som du och testat flera olika uppkopplingar. Någon som har varit med om liknande problem?
Användarvisningsbild
av Derank
maps försvinner lite då och då, ibland kommer det tillbaka av sig självt efter 3-4v ibland får man åka in och uppgradera SW i Sensus, Maps fungerar inte för mig heller i skrivande stund.

Tyvär är det här ett av volvos stora problem med apparna och maps generrelt, funkar lite sisådär och har alltid gjort
Användarvisningsbild
av MartinS
Det var borta för mig i min V40CC förra helgen och dagarna efter det. Men nu är det tillbaka sedan ett par dagar. Väldigt irriterande då jag förlitar mig på funktionen.
Användarvisningsbild
av Derank
En mobil med Google mapps har väl nädtan alla med sig idag och hur ofta använder man det egentligen någon gång per år för egen del.

Har man användning av kartor dagligen lär man.köpa en lös gps

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]