Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berrabus
Är sugen på en V60 CC med VEA och 8-vxl automat.

Med tanke på att nästan alla V60 CC är 4WD antar jag att det är vad folk i allmänhet vill ha.
Hur tror ni det är den dage man vill sälja en 2WD, mycket lägre pris eller ungefär samma som 4WD?
Priset kommer troligen bli lägre än motsvarande 4wd, men hur mycket lägre vete sjutton, byter du in den kommer säljaren säga den blir svårsåld , i slutändan många gånger en överdriven inställning. Köp AWD om du tror att du behöver det men ett varningens finger , har du haft det en vinter så finns risken att du vara fast, den som säger att det går lika bra med FWD har inte kört en AWD under en vinter, det går ofta bra med FWD men inte lika bra som AWD ;-)
av berrabus
Haha, kanske jag låter bli 4WD isåfall om det är berondeframkallande.

Har handlat en vanlig V60 (2WD) idag så dröjer nog ett år eller så innan jag börjar kika runt igen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Klart den hade gått att sälja men eftersom det är en pryl mindre blir den så klart billigare. Samma med XC60, kryllar av fwd och de säljs lätt.

Lycka till med bilen du hittade :party:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Det tråkiga är ju att man får välja mellan en modern drivlina och en fiskebåt om man vill ha AWD ;-)
av mikebike
W.A.P.E. skrev: tis 31 jul 2018, 11:48 Det tråkiga är ju att man får välja mellan en modern drivlina och en fiskebåt om man vill ha AWD ;-)
Jag blev omkörd av en V90 D4 häromdan när jag cyklade, den lät traktor. Inte imponerad.
av Lobocut
I mitt fall är det vad jag har för behov, och jag behövde ingen AWD när jag köpte min XC60. Sen handlar det även om driftkostnader, dom kommer att vara högre med en AWD - drar mer bränsle, dyrare service, dyrare i inköp och dyrare vägskatt.
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]