Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrCougar
Är det en skada, låt säga på en packbox fukar inte 917 eller nått annat på burk heller :-( Men 917 kan funka alldeles förträfligt annars. Just Omega 917 används faktiskt av vissa hydraulfirmor som felsöknig. Som jag fattat så skulle man kuna säga att allt epdm gummi ( och annat gummi oxå kanske) sväller litegrann och därmed kan de bli mer spänst i tätnigar som ev torkat eller stelnat. Resultatet kan ev dröja då det tar ett tag. Men prisskillnaden mellan ex v en utbytesstyrväxel och en flaska Omega 917 ( 410:- ) elr RedLine packnigsskydd ( 292:-) är ju rätt stor.
Jag har "reparerat" med 917 och redline ett par gånger med varaktigt resultat men då har de varit yttre läckage. Dvs det har blivit e pöl under bilen :bored: Men har man ett inre läckage som låt säga påverkar "kraften" i ett hydraulsystem så ka den reparationen ev oxå lösas .
av Anette62
Har luftat en gång till och, det verkar som om styrningen är lätt och bra hela tiden och ingen olja har försvunnit :-D
av Anette62
Nu har jag varit hos RP Bil o Plåt i Björbo och han konstaterade att det är STYRVÄXELN som läcker. Behöver bytas, vilket han kommer göra. 8-)
Bensinpriser v2

Trump verkar ju ha fått uppdatera sin plan. […]

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? […]

XC60 MY27

@Neomannen , Ja, det stämmer, det har inf&o[…]

Hej! Har som många andra fått strul me[…]