- mån 30 jul 2018, 09:51
#1262250
Hejsan!
Jag har en XC60 2015, manuell, D4 bygd november 2014. Den har nu rullat 7900mil
Efter det att kopplingspedalen börjat hänga sig i nedtryckt läge så har nu Volvoverkstaden bytt manöver och huvudcylindern till kopplingen för 2 veckor sedan.
Nu blev jag förra helgen helt ståendes när jag inte kund koppla över huvud taget, bärgaren fick komma.
Bilen står nu åter på Volvo för byte av hela kopplingen.
Jag har inte kört släp och inte mycket stadskörning.
Hur kan detta vara möjligt?
Volvo verkar inte ha förlängd garanti på detta och jag har inte Volvia utan Länsförsäkringar.
Vad säger ni?
Jag har en XC60 2015, manuell, D4 bygd november 2014. Den har nu rullat 7900mil
Efter det att kopplingspedalen börjat hänga sig i nedtryckt läge så har nu Volvoverkstaden bytt manöver och huvudcylindern till kopplingen för 2 veckor sedan.
Nu blev jag förra helgen helt ståendes när jag inte kund koppla över huvud taget, bärgaren fick komma.
Bilen står nu åter på Volvo för byte av hela kopplingen.
Jag har inte kört släp och inte mycket stadskörning.
Hur kan detta vara möjligt?
Volvo verkar inte ha förlängd garanti på detta och jag har inte Volvia utan Länsförsäkringar.
Vad säger ni?
V70II -08:a 2.5T Summum, Glacier Blue, 5 mörktonade rutor, vinge och 17" Spartes.
V70N -04:a 170hk Business Plus, Dawn blå metalic, mörktonade bakre rutor, vinge och 17" Orestes.
V70N-01:a 140hk.
V60 -15 D4 Momentum
V70N -04:a 170hk Business Plus, Dawn blå metalic, mörktonade bakre rutor, vinge och 17" Orestes.
V70N-01:a 140hk.
V60 -15 D4 Momentum