Moderator: Moderatorer

Nätpriserna är oftast lägre ja.. Man får lägga till lite för frakt och för att byta däcket på fälgen..

Men Bilbolaget i Gävle (som jag förstår du beställt från?) är väldigt mkt dyrare här.
Tror Bilia har samma sorts däck för mer än 1000kr lägre:
https://www.bilia.se/dack/sommardack/pi ... is2910000/
Helt ny här och vet inte var jag ska ställa min fråga. Provar här eftersom det verkar vara liv i tråden.
Ska sälja en V70 R AWD -99 som aldrig rullat mer än på torra sommarvägar. Den är blå, automatväxlad och har bara haft en ägare. Är osäker på värdet och inbillar mig att den bör hamna hos en entusiast. Att värdet är svårbedömt beror främst på att den är i absolut nyskick och endast rullat knappt 1600 mil.
Tacksam för tips på var man hittar de riktiga entusiasterna.
Senast redigerad av 1 Lavendel12, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Jefe
joel80 skrev:Nätpriserna är oftast lägre ja.. Man får lägga till lite för frakt och för att byta däcket på fälgen..

Men Bilbolaget i Gävle (som jag förstår du beställt från?) är väldigt mkt dyrare här.
Tror Bilia har samma sorts däck för mer än 1000kr lägre:
https://www.bilia.se/dack/sommardack/pi ... is2910000/
Vet inte varför bilbolaget har så höga priser men så har det varit i många år.
Jag ska se om jag kan få lite bättre pris på däcket.
Bra att kunna hänvisa till Bilias priser också.
Användarvisningsbild
av SebSE
Lavendel12 skrev: lör 28 jul 2018, 12:47 Helt ny här och vet inte var jag ska ställa min fråga. Provar här eftersom det verkar vara liv i tråden.
Ska sälja en V70 R AWD -99 som aldrig rullat mer än på torra sommarvägar. Den är blå, automatväxlad och har bara haft en ägare. Är osäker på värdet och inbillar mig att den bör hamna hos en entusiast. Att värdet är svårbedömt beror främst på att den är i absolut nyskick och endast rullat knappt 1600 mil.
Man tror alltid att låga mil är mer relevant än årtalet. Det är ju ändå en 19 år gammal bil (oavsett skick).
Den är dessutom lite för ny(och vanlig) för att det ska finnas entusiaster. Dessa betalar ändå inte säkert högst.

Jag rekommenderar trots allt Blocket. Lägg ut den för 60 och se reaktionerna. Rekommenderar att inte lägga ut telefonnummer och maska regskylten. Skriv "Seriösa kontakter skickar meddelande så ringer jag upp de intressanta".
Användarvisningsbild
av SebSE
Lavendel12 skrev: lör 28 jul 2018, 13:37 Tack för svaret
Har samma tanke men eftersom man har noll koll så tänkte jag luska lite först. Svårt med prissättningen...
När det är en bil i "min condition" som inte gått mycket skulle jag hellre se att den går till nån jag gillar. Man kommer alltid tycka att priset blir för lågt annars.

Men om man vill ha mest för den så är det ju tyvärr blocket som gäller :)
SebSE skrev: lör 28 jul 2018, 13:31
Lavendel12 skrev: lör 28 jul 2018, 12:47 Helt ny här och vet inte var jag ska ställa min fråga. Provar här eftersom det verkar vara liv i tråden.
Man tror alltid att låga mil är mer relevant än årtalet. Det är ju ändå en 19 år gammal bil (oavsett skick).
Den är dessutom lite för ny(och vanlig) för att det ska finnas entusiaster. Dessa betalar ändå inte säkert högst.

Jag rekommenderar trots allt Blocket. Lägg ut den för 60 och se reaktionerna. Rekommenderar att inte lägga ut telefonnummer och maska regskylten. Skriv "Seriösa kontakter skickar meddelande så ringer jag upp de intressanta".
Bilpriser säger 80-95 typ... Men visst, man måste ju börja nånstans.
Hade jag haft plats hade jag gladeligen köpt den för 60! :-)
Den bilen får du mycket för. Mycket mer än vad du tror.
Jag hade inte släppt iväg den bilen för under 150.000. kan bli mer än så.

Du kommer säkert få endel som ringer på bilen och sälj den för högstbjudande.
Hade själv varit intresserad ifall man hade plats o pengar :)
  • 1
  • 970
  • 971
  • 972
  • 973
  • 974
  • 1912

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]