Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Naesstrom
Trodde ju att det bara var min magnetkoppling som gett upp så hade beställt en ny, nu när jag började kika så inser jag att hela AC'n har nog skurit!

Har beställt en ny kompressor och torkfilter på Skruvat och tänkte byta det hemma så snart delarna kommer, plockar loss det gamla i helgen!
Hur snabbt efter byte måste det fyllas, har 5 mil in till verkstad som ska vakuumsuga och fylla åt mig...
av Andreas123
Nu är jag inget ac proffs men när kompressorn skär ihop far de inte skit ut i systemet?Men när man har öppnat tork filtret så har jag hört att man ska vacumsuga systemet direkt när man monterat eller inom 20 minuter innan filtret suger fukt.Jag har själv bytt kompressor som frihjulet skar på Jag hadde egen vacumpump å manometer ställ och böt ut tork filtret direkt innan jag vacumsög.
av Naesstrom
@Andreas123, tack för svar, skiter i att byta ut torkfiltret just nu, måste ju släppa ned hela kylaren och allt för att få loss det! Får lämna in den för ett byte senare i höst!

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 li[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]