Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det handler mer om hvilket utseendet man ønsker seg når det gjelder felgstørrelser og senk. En V90/S90 vil aldri bli en sportsbil, så for meg er det viktigere at bilen ser ut slik jeg ønsker den :-D
Xanthopteryx skrev:Ibland känns det som att folk blir sjukt provocerade av att vissa gillar små fälgstorlekar. Det är faktiskt nästan lite komiskt hur det kan röra upp känslor så. =)
Absolut inte. Jag kör själv på 17 vinter och 18 sommar på min xc60. Men när du ställer frågan som att du undrar varför man väljer 20. Du förstår väl att det har med utseendet att göra för de flesta.

Fälgar är ju lixom halva bilen.

Frågan är hur många som faktisk tycker det är snyggt och hur många som egentligen väljer det av statusskäl: De tror att det är coolt och att folk ser upp till någon med blingbling.
Detsamma gäller med alla kromade lister, integrerade slutrör etc.
Så var en långfärd avklarad igen. Ett stopp i början för att tanka. Bara jag och lite packning. 28-33 grader ute under färden, 19 inställt i bilen så kompressorn fick jobba lite.
Adaptiv farthållare med pilot assist typ hela vägen. Cirka vägarnas hastighet på GPS.

462 km
89 km/h snitt
4,7 l/100 km (eller 0,47 som vi gammalmodiga säger)
Xanthopteryx skrev:Så var en långfärd avklarad igen. Ett stopp i början för att tanka. Bara jag och lite packning. 28-33 grader ute under färden, 19 inställt i bilen så kompressorn fick jobba lite.
Adaptiv farthållare med pilot assist typ hela vägen. Cirka vägarnas hastighet på GPS.

462 km
89 km/h snitt
4,7 l/100 km (eller 0,47 som vi gammalmodiga säger)
Riktigt fina siffror! Inte dyrare än att köra elbil och tvingas till snabbladdning. Inget är längre svart eller vitt. :-D
På sådana här sträckor står sig de flesta elvarianter slätt. Jag vill dock inte tävla i stadstrafik, typ Stockholm klockan halv åtta på morgonen...
Men, jag kör sällan stadstrafik så därför satsade vi inte på el denna gång. Det kostar mer än det smakar. Nästa byte däremot...fast vem vet vad som finns då, om åtta tio år?
Noterade i dag en sak gällande ljus:
I autoläge så går DRL om det är ljust. I dag var det ljust OCH dimma. Så fort jag slog på dimljuset bak så gick även vanliga halvljuset igång. Slog jag av dimljuset så slogs halvljuset av.
Jag har för mig att halvljuset också tänds om man startar vindrutetorkarna. Alla sådana funktioner är guld värda. Att man syns! Körde bakom en koreansk bil inne i stan utan tända bakljus mitt i natten. :mad:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden