Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
I appen finns manualen iallafall och även digitalt i bilen skulle jag tro.

/M
av AndS
mf135 skrev: sön 22 jul 2018, 09:08

Alternativet är att läsa manualen för bilen som följer med eller någon elektronisk variant det finns ju flera både i bilen och via VolvoCars. ;-)
Kan du inte svara/kommentera oss okunniga tidigare i flödet då? Min Åf har ett par frågor också till dig :-) . Ang manual så finns ingen varken att ladda ner eller i pappersform till min MY19.
Därför att man måste utgå från modell och år, samt vilka tillägg man gjort. Testa och öppna manualen i bilens mittendisplay för den ska gälla för din bil.
av 14700
Oldman99 skrev:
14700 skrev: tor 19 jul 2018, 21:20 En nackdel med att ha en nyckel i bilen är att det inte går att använda fjärrstart för att kyla värma bilen.
Det går visst! Provade häromdagen.
Skumt, jag får ett felmeddelande att det går ej att fjärrstarta p.g.a nyckel i bilen.
av Oldman99
14700 skrev: sön 22 jul 2018, 13:07
Oldman99 skrev:
14700 skrev: tor 19 jul 2018, 21:20 En nackdel med att ha en nyckel i bilen är att det inte går att använda fjärrstart för att kyla värma bilen.
Skumt, jag får ett felmeddelande att det går ej att fjärrstarta p.g.a nyckel i bilen.
Har tidigare alltid haft extranyckeln i en datorväska ihop med dator med aluminiumskal. När jag såg ditt svar började jag fundera om datorn skärmat av nyckeln. Idag testade jag att lägga ena nyckeln i ”askfatet” i mittkonsollen och den andra i fickan. Låste bilen med tummen (keyless) gick fem meter från bilem och startade från mobilen med VOC. Fungerade utmärkt. Hade du verkligen låst bilen med en annan nyckel?
av 14700
Oldman99 skrev:
14700 skrev: sön 22 jul 2018, 13:07
Oldman99 skrev:
Har tidigare alltid haft extranyckeln i en datorväska ihop med dator med aluminiumskal. När jag såg ditt svar började jag fundera om datorn skärmat av nyckeln. Idag testade jag att lägga ena nyckeln i ”askfatet” i mittkonsollen och den andra i fickan. Låste bilen med tummen (keyless) gick fem meter från bilem och startade från mobilen med VOC. Fungerade utmärkt. Hade du verkligen låst bilen med en annan nyckel?
Jag kommer tyvärr inte ihåg om jag låste bilen med tummen eller appen. Men några minuter innan vi skulle åka så försökte jag fjärrstarta, och då fick jag upp felmeddelande om att det fanns en annan nyckel i bilen. Min fru hade glömt sin väska, med sin nyckel, i bilen.

Jag gjorde ett snabbtest för nån dag sen med att lägga en nyckel i bilen och låsa och försöka fjärrstarta, den gången fungerade det!
Men någon kombination av lås/upplås och nyckel i bilen fungerade uppenbarligen inte. Vid tillfälle ska jag göra lite fler tester.

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]