NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hockeytok skrev:Så dramatisk du är dp :-o
Klart man kan byta enbart brytaren , kostar någon eller ett par tior. Omron låter som ett bra ex.
Har gjort det själv , funkar fortfarande
Hade bra i värmen
Med vänlig hälsning, ht
:-) , haha, jag hade säkert haft tålamod då jag hållit på med elektronik och reparationer v dylikt i snart 35 år, googlade faktiskt efter den Omron som du tipsade om, fick inte fram den. Jag fick dock igång min dåliga microbrytare när jag försökte ta loss själva brytaren, den öppnade sig så jag gav den en rejäl dusch oxidecleaner. Men sen tänkte jag om efter att ha inspekterat kontaktytorna till skyltbelysningen, ena sidan var både lamphållaren och kontaktytorna helt sönderrostade.

Var nu snäll och svara på Crocs fråga hur du fick ut brytaren , lite tanken med forumet är väl att vara till hands och hjälpa varandra :P
Tack dp, för att du tar mina synpunkter på rätt sätt. Håller fullständigt med dig att forumet ska hjälpa Volvo ägare som vill serva / repa själv ,med tips och förslag på hur man kan göra. Jag har ju en äldre V50 -06 , å nu är det ett tag sedan jag bytte brytaren i bakluckan. Har för mig att jag beställde 3-4 sorter hos någon elektronik lev.
Kul , jag har åxå jobbat med elektronik men varit tvungen att sluta pga sjukd. Men intresset finns kvar :-) åsså hockeyMV förståss :-D
Kommer inte ihåg att det var besvärligt på något vis att demontera brytaren , kanske för att min bil är äldre. Hoppas det löser sig.
Med vänlig hälsning, ht

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]